1

صحنه زشتی که یک سال ادامه دارد/ سوال مهم، قبل از شروع لیگ هفدهم

  • کد خبر : 226978
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲:۰۵

با این اوصاف با توجه به ظرفیت ۷۸هزار نفری ورزشگاه آزادی و با شرایطی که در حال حاضر پیش آمده، می‌توان گفت هیچ مسابقه‌ای در لیگ هفدهم بیش از ۷۵هزار تماشاچی نخواهد داشت.

بانک ورزش- حدود دو سال پیش بود که رییس‌جمهور در دستوری ویژه خواهان رسیدگی به وضعیت ورزشگاه آزادی شد. پس از آن طی مدتی طولانی تقریبا هیچ اتفاقی در این ورزشگاه رخ نداد، اما حالا در آستانه آغاز لیگ هفدهم برخی اصلاحات جدی در ورزشگاه ملی ایرانیان آغاز شده است. مثلا در یکی از مهمترین اقدامات، قرار شده طبقه دوم استادیوم مقاوم‌سازی شود. شیوه کار هم اینطوری است که کارگران بلوک به بلوک جلو می‌روند و با کندن صندلی‌ها، بتن به زیر جایگاه تزریق می‌کنند. در حال حاضر این کار از صندلی‌های زیر اسکوربرد شروع شده و این منطقه کاملا در دست تعمیر است. پس از آن هم نوبت به سایر بخش‌ها می‌رسد و کارگران جایگاه به جایگاه پیش می‌روند. گفته می‌شود این فرایند ماه‌ها طول می‌کشد و ممکن است تا پایان فصل ادامه داشته باشد. به این ترتیب در تمامی مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، همواره بخشی از سکوها که چیزی حدود سه هزار نفر گنجایش دارد غیرقابل استفاده خواهد بود و تماشاگران نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با این اوصاف با توجه به ظرفیت ۷۸هزار نفری ورزشگاه آزادی و با شرایطی که در حال حاضر پیش آمده، می‌توان گفت هیچ مسابقه‌ای در لیگ هفدهم بیش از ۷۵هزار تماشاچی نخواهد داشت.

یک سوال

مقاوم‌سازی طبقه دوم ورزشگاه آزادی به تازگی در شرایطی آغاز شده که برای این کار لازم است صندلی‌های این طبقه کنده شود. این در حالی است که اگر سال گذشته چنین پروژه‌ای در دستور کار قرار می‌گرفت، طبقه دوم ورزشگاه صندلی نداشت و کارها خیلی راحت‌تر و ارزان‌تر پیش می‌رفت. حالا یک بار باید صندلی‌ها را بکنند و یک بار هم دوباره آنها را نصب کنند. با توجه به اینکه سال گذشته دستور رییس‌جمهوری هم روی بازسازی این استادیوم وجود داشت، هر دو پروژه (صندلی‌گذاری و مقاوم‌سازی) می‌توانست با هم انجام شود و وقت و هزینه کمتری بگیرد، اما به دلایل نامعلوم این اتفاق رخ نداد!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=226978

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر