1

نفوذ غیر خودی‌ها به شورا شهر/ فشار انحصارطلبان برای انصراف هاشمی

  • کد خبر : 227036
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه فشار انحصارطلبان که با کارگردانی محمدرضا عارف و بدون شایسته‌سالاری وارد شورای شهر پنجم شده‌اند موجب شد محسن هاشمی با داشتن پیشینه‌ای قوی در زمینه مدیریت شهری مجبور به کناره‌گیری از جمع کاندیداهای تصدی سمت شهرداری شود.


علی‌اکبر محمودی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و گو با شبکه خبری جمهوریت با اشاره به جلسه امروز شورای شهر در ارتباط با انتخاب شهردار، اظهار داشت: متاسفانه فشار انحصارطلبان که این دوره با نام اصلا‌ح‌طلب با کارگردانی محمدرضا عارف بدون داشتن کوچکترین دغدغه اجتماعی و شهری وارد شورا شده‌اند موجب شد تا محسن هاشمی با داشتن پیشینه‌ای قوی در زمینه مدیریت شهری مجبور به کناره‌گیری از جمع کاندیداتوری برای تصدی سمت شهرداری شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه محسن هاشمی لایق‌ترین فرد در کشور برای تصدی سمت شهردار تهران است، خاطرنشان کرد: سابقه مدیریتی درخشان در حوزه شهری، عمرانی و اجتماعی موجب شد مردم با علم بر اینکه وی می‌تواند تهران را از وضعیت فعلی نجات دهد بیشترین آرا را در انتخابات شوراها به نام وی به صندوق ریختند ولی فشار انحصار‌طلبان موجب انصراف هاشمی از پذیرش سمت شهرداری شد.
وی افزود: امروز اتفاقی که برای محسن هاشمی رخ داد دقیقا مانند روز انتخاب شهردار در دوره گذشته بود ولی این بار نه در شورای اصولگرا که در محفلی رخ داد که ۲۱ عضو اصلاح‌طلب در خود جا داده است، دوستان انحصارطلب شورای شهر امروز تکرار عملی را انجام دادند که سال ۷۸ اصلاح‌طلبان تندرو با فشار به مرحوم هاشمی موجب انصراف و کناره‌گیری وی از حضور در مجلس شدند.
محمودی با بیان اینکه با مروری بر گزینه‌های مورد نظر شورای شهر برای شهرداری متوجه حضور نفوذی‌های نظیر الهه راستگو در شورای قبل می‌شویم، تاکید کرد: امروز در کمال شگفتی و تعجب برخی از اعضای شورا نام علیرضا جاوید از نزدیکان قالیباف را برای تصدی سمت شهردار معرفی می‌کنند، این نوع انتخاب و لابی‌گری نه از اصلاح‌طلبان که از لیستی سر می‌زند که با بدون شایسته‌سالاری توسط محمدرضا عارف و خانواده‌اش بسته شده است.
وی با اشاره به اینکه این اشتباه تاریحی اصلاح‌طلبان در فشار به محسن هاشمی در میان افراد نهایی برای سمت شهرداری خالی است، یادآور شد: فارغ از محسن هاشمی محمدعلی نجفی در میان این ۷ نفر برای سمت شهرداری مناسب‌تر است چرا که شخصیتی ملی و فراجناحی دارد و در عین حال با تجربه بالای مدیرتی نظیر سازمان مدیریت و بودجه می‌تواند به تهران کمک کند.
علی‌اکبر محمودی با بیان اینکه شهردار آینده باید از شهر فروشی جلوگیری کند، گفت: تهران در ۱۲ سال اخیر با فروش زمین‌هایش روزگار گذرانده و قالیباف در حال تحویل یه شهر سوخته به شهردار آینده است از همین جهت شهردار بعدی باید به فکر ایجاد درآمد پایدار و مدیریت ارزان باشد در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شود.
وی افزود: تهران طی ۱۲ سال گذشته از طرفی با فروش زمین برای بدست آمدن درآمد مواجه شده است و از طرفی با افزایش طول و عرض شهر با مشکل حاشیه‌نشینی رو به رو است که شهردار آینده باید نسبت به حل این مشکلات بکوشد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در شورای پنجم حضور الهه راستگوهای جدید را جدی بگیریم، افزود: الهه راستگو در دور گذشته با لیست اصلاح‌طلبان وارد شورا شد و در نهایت سر از اردوگاه اصولگرایان درآورد و در این دوره نیز افراد با لیست امید مورد اعتماد مردم قرار گرفته‌اند ولی با مطرح کردن افرادی نظیر علیرضا جاوید به دنبال شهرداری اصولگرا و وابسته به قالیباف هستند.
وی با بیان اینکه روزهایی که نسبت به انتخاب لیست برای شوراها بدون شایسته‌سالاری توسط عارف و بستگانش هشدار می‌دادیم مورد انتقاد قرار می‌گرفتیم، خاطرنشان کرد: مشکلات امروز در مجلس و شورای شهر نتیجه تصمیمات خانوادگی عارف و عدم نظارت بزرگان اصلاح‌طلب است از همین رو اصلاح‌طلبان باید با پوست‌اندازی و تغییر مدیران رده بالا نظیر شورای عالی اصلاح‌طلبان از تکرار لیست‌هایی که با لابی‌گری و بدور از شایسته‌سالاری شکل گرفته است پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227036

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر