2

سردار دهقان: حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول ایران نیست

  • کد خبر : 227109
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

پس از انجام مراسم استقبال رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان از عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی همتای عراقی خود و ادای احترام وزیر دفاع عراق به شهدای گمنام، وزیران دفاع ایران و عراق با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

به گزارش نامه نیوز، سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان در این دیدار طی سخنانی با تبریک پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم و آزاد سازی موصل گفت:اعتقاد داریم این پیروزی جزء با رشادت، دلیری، وحدت و انسجام کلیه طوائف، اقوام و مذاهب عراق تحقق نمی‌یافت و این پیروزی یک دستاورد بزرگ ملی برای این کشور محسوب می‌شود.
وی وحدت سرزمینی و یکپارچگی ملی در عراق را ضامن ثبات، امنیت و حفظ منافع همه اقوام و طوایف عراق دانست و تصریح کرد:حرکت‌های واگرایانه در عراق مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

دهقان با اشاره به حمایت برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریسم و هم دستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه اظهار کرد: باید یک اجماع منطقه‌ای و جهانی علیه تروریسم و حامیان آنان ایجاد شود تا بتوان به ریشه کن شدن تروریسم امیدوار شد.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه «امنیت عراق، امنیت ایران است»، خاطر نشان کرد: بر این اساس با دولت و ملت عراق همکاری کرده و خواهیم کرد و به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد و همه توانمندی‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را در کنار توانمندی‌های عراق برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این کشور و یک عراق قدرتمند به کار خواهیم بست.

دهقان ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر دفاع عراق به ایران و امضای سند همکاری‌های دفاعی میان دو کشور این روند را شتاب بخشیده و روابط مستحکمی را در حوزه دفاعی رقم زند.

وزیر دفاع همچنین گفت:جمهوری اسلامی ایران همانند دوران مبارزه با داعش در دوران سازندگی عراق نیز با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.

بر اساس این گزارش، عرفان محمود الحیالی وزیر دفاع عراق نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران و قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع ایران از عراق در مبارزه با تروریسم و نقش تعیین کننده این حمایت‌ها در پیروزی ملت عراق بر داعش تصریح کرد: ما با اتکاء به تجارب گذشته به دنبال آینده‌ای روشن هستیم.

وی پیروزی‌های اخیر بر داعش را حاصل همکاری ارتش، پلیس محلی، نیروهای بسیج، نیروهای ضد تروریسم و عشایر غیور و وحدت همه اقوام، طوائف و مذاهب در عراق دانست و گفت:امروز رابطه ارتش با ملت عراق رابطه فرزند-پدری است و همین پیوستگی موجب اقتدار ارتش عراق در مبارزه با ناامنی و دفع خطرات و تهدیدات شده است.

محمود الحیالی با تمجید از نقش برجسته مرجعیت عراق، فتوای تاریخی حضرت آیت الله سیستانی را موجب بسیج ملت و پشتوانه‌ای عظیم برای ارتش عراق ذکر کرد و افزود:پیروزی ما با این فتوای تاریخی تضمین گردید.

وزیر دفاع عراق دیدگاه‌ها، اهداف و منافع مشترک ایران و عراق را زمینه توسعه روابط میان دو کشور دانست و بر گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های دفاعی-نظامی میان دو کشور تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227109

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر