1

باید نظرات آقایان ظریف و عراقچی را بشنویم و بعد تصمیم بگیریم

  • کد خبر : 227113
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: بدون تردید نقض عهد آمریکایی‌ها در خصوص برجام بدون پاسخ نخواهد ماند.

علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار عصر روز شنبه با شیه شیائو یان فرستاده چین در امور سوریه در جمع خبرنگاران درباره نقض و عهد و اقدامات بازدارنده هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: بدون تردید من به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت بر اجرای برجام به این نقض عهد آمریکا معترضم و معتقدم باید بعد از بازگشت آقایان ظریف و عرافچی به ایران نتیجه گفت‌وگوهای آنها را بشنویم و یک تصمیم مشترکی بگیریم. بدون تردید نقض عهد آمریکایی‌ها در خصوص برجام بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش افق نیوز، وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این گفته شما نظر هیات نظارت بر اجرای برجام است گفت: من یک عضو هیات هستم و باید دید هیات نظارت بعد از بررسی چه تصمیمی می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سال دیگری مبنی بر اینکه روابط ایران و کویت در طول سالیان گذشته فراز و فرودهای بسیاری داشته است اما روابط نسبتا خوب بوده است، آینده روابط این دو کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: به مصلحت کویت نیست که تحت تاثیر سعودی‌ها با ایران این‌طور برخورد کند، ما اولین کشور منطقه‌ای بودیم که کمتر از ۲۴ ساعت از ورود اشغالگرانه صدام به کویت این اشغال را محکوم و به آنها کمک کردیم تا سرزمین‌های اشغال شده خود را اعاده کنند.

وی ادامه داد: این به مصلحت کویت است که رابطه خود را با ایران بر اساس حسن همجواری تنظیم کند چراکه بیش‌تر از همه خود آنها ضرر می‌کنند. می‌دانیم که آنها تحت تاثیر سعودی‌ها این کار را کردند ولی آنها باید فشارناپذیر باشند، چرا که اگر نشان دهند نمی‌توانند در برابر فشار مقاومت کنند، طرف سعودی و آمریکایی فشارها را بیش‌تر می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: توصیه ما به کویت این است که منافع ملی خود را تحت تاثیر سعودی و دیگران قرار ندهند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با وجود برخی مسائل در صدور روادید برای دیپلمات‌هایی که قرار است به عربستان روند تا امور کنسولی حجاج ایرانی را انجام دهند گفت: بنا بر همکاری دولت سعودی در مناسک حج امسال است و جمهوری اسلامی ایران با شرط حفظ حرمت و عزت حجاج ایرانی با اعزام آنها موافقت کرده است و قطعا ما حافظ امنیت حجاج خود هستیم.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227113

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر