1

هیات رئیسه قبول نکرد؛ قرائت گزارش برجام به بعد ازتعطیلات موکول شد

  • کد خبر : 227130
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: قرائت دومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند شش ماهه اجرای برجام به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ارائه گزارش شش ماهه دوم اجرای برجام از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به هیأت رئیسه مجلس جهت قرائت در صحن، اظهار داشت: از زمان تحویل این گزارش به هیأت رئیسه در هفته گذشته تاکنون، پیگیر بوده‌ایم که این گزارش با توجه به فضای موجود در آمریکا، در اولویت قرائت قرار گیرد.

وی افزود: با وجود اینکه تلاش کردیم تا گزارش قرائت شود، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و به ما گفتند که گزارش‌های دیگر در نوبت قرار دارد! بنابراین قرائت این گزارش به بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس موکول شد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به دریافت ششمین گزارش وزارت امور خارجه از روند سه ماهه اجرای برجام توسط کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس گزارش‌های پنجم و ششم وزارت امور خارجه از روند سه ماهه اجرای برجام، تدوین سومین گزارش شش ماهه اجرای برجام را آغاز کرده‌ایم.

ذوالنور ادامه داد: در جریان بررسی این دو گزارش وزارت امور خارجه و تدوین سومین گزارش شش ماهه مجلس، از تأسیسات هسته‌ای کرج و UCF اصفهان بازدید خواهیم داشت و در صورت لزوم، از دیگر تأسیسات هسته‌ای در اراک، نطنز و فردو نیز بازدید خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: پس از بررسی دقیق‌تر گزارش اخیر وزارت امور خارجه، در نشست‌های کارشناسی با دستگاه‌های دخیل در اجرای برجام، آخرین وضعیت رفع تحریم‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف را دریافت و بررسی خواهیم کرد.

بر اساس تبصره یک قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه موظف است، از زمان آغاز اجرای برجام (۲۶ دی ماه ۱۳۹۴) هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای توافق هسته‌ای به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهد و این کمیسیون نیز موظف است، هر شش ماه یکبار روند اجرای برجام را به صحن مجلس گزارش کند؛ بر این اساس، ششمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۲۶ تیرماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شد، اما گزارش دوم کمیسیون امنیت ملی از روند شش ماهه اجرای بر جام، هنوزدر صحن مجلس قرائت نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر