1

شلیک اخطار ناو آمریکایی به قایق ایرانی

  • کد خبر : 227347
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

«سی‌ان‌ان» مدعی شده ناو نیروی دریایی آمریکا در کرانه شمالی خلیج فارس اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق ایرانی کرده است.

دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه مدعی شده‌اند یک ناو نیروی دریایی آمریکا اقدام به شلیک اخطار به سمت یک قایق گشت‌زنی ایرانی در کرانه شمالی خلیج فارس کرده است.

یک مقام پنتاگون مدعی شده که گمان می‌رود قایق مورد نظر متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده باشد. مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند قایق ایرانی به فاصله ۱۵۰ یاردی (حدود ۱۴۰ متر) ناو آمریکایی «یو.اس.اس تاندر بولت» نزدیک شده است.

مطابق این ادعا، قایق ایرانی به هیچ‌یک از علائم ارتباطی شناخته‌شده بین‌المللی برای اعلام وضعیت خطر، اعم از تماس‌های رادیویی، شلیک منور و پنج انفجار کوتاه توجهی نکرده‌ است.

یکی از دو مقام مورد استناد «سی‌ان‌ان» می‌گوید پس از این مراحل، ناو آمریکایی به دلیل نگرانی از احتمال برخورد، اقدام به شلیک اخطار به داخل آب کرد.

مقام دیگر پنتاگون مدعی شده که شناور ایرانی در این مرحله نزدیک شدن به ناو آمریکایی را متوقف کرد، اما برای چند ساعت اقدام به گشت‌زنی در آب‌های اطراف کرد.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا هم پیش از این بار طرح ادعاهای مشابه ایران را به اخلال در آزادی دریانوردی متهم کرده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران چند ماه پیش در واکنش به یک اقدام مشابه نیروی دریایی آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: «نیروی دریایی ما در خلیج فارس فعالیت می‌کند و نه در خلیج مکزیک. سوال اینجاست که نیروی دریایی آمریکا هفت هزار و ۵۰۰ مایل دورتر از خانه‌اش چه می‌کند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227347

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر