2

نقوی: آمریکا به تعهدات برجام عمل نکرده/ دولت جدید آمریکا بر تعداد تحریم‌ها افزود

  • کد خبر : 227402
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۵۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا به تعهدات برجام عمل نکرده است، گفت: دولت جدید آمریکا بر تعداد تحریم‌ها افزود و این تحریم‌های جدید نقض آشکار برجام است.

سیدحسین نقوی‌حسینی  با اشاره به نقض آشکار برجام اظهار داشت: قرار بود پس از تصویب برجام، تمام تحریم‌ها برداشته شود؛ اما این مسئله به‌طور کامل تحقق پیدا نکرد و دولت جدید آمریکا بر تعداد تحریم‌ها اضافه کرد و تعدادی از افراد و شرکت‌های ایرانی را در لیست تحریم‌ها قرار داد که این خود نقض آشکار مسئله برجام است.

وی با تأکید بر اینکه دولت آمریکا غیرقابل اعتماد است و مقام معظم رهبری بارها به این مطلب اشاره کرده‌اند، ادامه داد: نوع برخورد آمریکا نشان می‌دهد که تفاوتى میان اوباما و ترامپ وجود ندارد و از زمان ریاست رئیس‌جمهور جدید آمریکا که هیچ فهم و درکی نسبت به جهان معاصر و اطراف خود ندارد، اقداماتی که در واقع خلاف حقوق بشر است، صورت می‌گیرد در حالی که حتی در کشور خودش و دیگر کشورهای اروپایی با اعتراضات شدیدی مواجه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعهد ایران نسبت به برجام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده، این در حالی است که آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی راجع به بدعهدی آمریکا جهت فشار بر ایران تصریح کرد: اقداماتی که توسط آمریکا صورت می‌گیرد، بدعهدی و نقض برجام است. آمریکایی‌ها در تلاش هستند با ایجاد فضای ناآرام شرایطی را فراهم کنند تا ایران از توافق خارج شود و هزینه این خروج به‌عهده ایران بیفتد و آمریکا در جامع بین‌المللی محکوم نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227402

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر