1

جریمه یک میلیاردی برای باشگاه‌هایی که به تیم امید بازیکن نمی‌دهند

  • کد خبر : 227420
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

سرمربی پیشین تیم امید گفت: بازیکنان محروم استقلال در عدم همراهی تیم امید خودشان قربانی هستند و باشگاه‌ها باید جریمه شوند.

هومن افاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عدم نتیجه‌گیری تیم امید در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: من در سه مقطع سرمربی تیم امید بودم و دو سال نیز به عنوان مدیرفنی این تیم فعالیت کردم و به خوبی شرایط و مشکلات این تیم را می‌دانم. در طول تاریخ و در ۴۰ سال اخیر چهار معضل تیم امید ایران را اذیت کرده و باعث عدم نتیجه‌گیری این تیم شده است.

وی تصریح کرد: این چهار معضل عبارتند از مشکل سربازی و خروج از کشور بازیکنان تیم امید، مدیریت واحد تیم امید توسط کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال که در هر مقطع یکی از آنها این تیم را اداره و گاهی نیز به صورت واحد آن را مدیریت کردند، عدم آزاد سازی بازیکنان توسط باشگاه‌ها به دلیل زمانبدی این مسابقات بر اساس فصل فوتبالی شرق آسیا و تقویم AFC و نگاه هویتی و هویت‌سازی که برخلاف تیم بزرگسالان به این تیم وجود ندارد.

سرمربی پیشین تیم امید ایران تاکید کرد: اگر به تیم ملی بزرگسالان ما صددرصد توجه و نگاه می‌شود و این تیم برای اردوی آماده سازی در خارج از کشور در هتل ۵ ستاره اقامت و برای پیروزی ۵ هزار دلار دریافت می‌کند باید به تیم امید  ۷۵ درصد نگاه و توجه شود و این تیم در هتل ۴ ستاره اقامت و برای پیروزی ۳۵۰۰ دلار دریافت کند که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتاد. همه این معضلات به یک دلیل است که به این تیم نگاه جدی نمی‌شود و برای تیم امید شخصیت قائل نمی‌شویم. وقتی مدیران اینگونه با این تیم رفتار می‌کنند بازیکن نیز یاد می‌گیرد و احساس شخصیت و هویت نمی‌کند. با توجه به این مسائل باشگاه‌ها نیز به تیم امید اهمیت نمی‌دهند و بازیکن خود در اختیار تیم امید نخواهد گذاشت.

افاضلی در خصوص محرومیت سه بازیکن استقلال به دلیل عدم همراهی تیم امید عنوان کرد: بازیکنان را نباید به این خاطر محروم کرد چرا که آنها تقصیری ندارند و توسط باشگاه‌های خود اجازه همراهی تیم امید را پیدا نکردند. نباید به این دلیل بازیکنان را که گناهی ندارند را محروم کنیم چرا که این تصمیم نه مشکلات را حل می‌کند و نه منصفانه است. بازیکنان خودشان در عدم همراهی تیم امید قربانی هستند و نباید با محرومیت آنها یک بار دیگر نیز آنها را قربانی کنیم.

وی افزود: راهکار مقابله با باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند از نظر من جریمه مالی آنها است تا به خوبی متوجه اهمیت تیم امید شوند. باید این موضوع در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ توسط مدیران باشگاه‌ها تصویب شود تا فدراسیون فوتبال در صورت این اتفاق از ودیعه تیم‌ها یا درآمدهای بلیت فروشی و سایر درآمدهای آن تیم جریمه را کسر کنند. به عنوان مثال اگر بازیکنی به تیم ملی دعوت شود و در تمرینات شرکت نکرد بابت هر جلسه غیبت باشگاه‌ها را ۱۰۰ میلیون جریمه و اگر باشگاه‌ها بازیکنانش را برای یک تورنمنت به تیم امید نداد بابت غیبت هر بازیکن در یک تورنمنت باشگاه‌ها را یک میلیارد جریمه کنند.

مربی پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: اگر باشگاهی تخلف می‌کند باید جریمه آن متناسب با تخلف باشد ولی در ایران نسبت بین جرم و جریمه رعایت نمی‌شود و به همین دلیل تخلف آسان است. اگر به تیم امید نگاه ملی داریم و به چشم تیم ملی به آن نگاه می‌کنیم باید جریمه نیز متناسب با منافع ملی باشد اما چون جریمه عدم همکاری پایین است باشگاه‌ها به راحتی با تیم امید همراهی نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227420

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر