2

وزیر بهداشت: جهت گیری این وزارتخانه کاهش رنج مردم مناطق محروم است

  • کد خبر : 227575
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت گیری و اقدام های این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان محرومیت زدایی و کاهش رنج مردم بویژه در مناطق محروم بوده است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهر گرماب شهرستان خدابنده در استان زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دولت های گذشته کارهای مختلفی بویژه در حوزه سلامت انجام گرفته است ، اما آنچه در چهار سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت به وقوع پیوست متفاوت تر بود.
هاشمی افزود: بر این اساس سلامت از اولویت های مهم دولت یازدهم بود و در این میان حمایت بی دریغ مجلس شورای اسلامی و کمک های مقام معظم رهبری در تداوم اجرای این طرح بسیار تاثیرگذار بود.
وی بیان کرد: این کارها، به این معنا نیست که هنوز در بخش سلامت مشکل وجود ندارد، حضور من و کلینیک سیار خیریه چشم پزشکی نوآوران سلامت در این منطقه برای رسیدگی به مشکلات بیماران و عمل های جراحی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر امکانات به انداز کافی در تمامی نقاط کشور بویژه مناطق محروم وجود داشت ، دیگر نیازی نبود این خیریه (نوآوران سلامت) هر سه ماه یکبار در یک منطقه حضور داشته باشد.
وی اظهار کرد: مهمترین مساله این است که جهت گیری به سمت محرومیت زدایی بوده و این مهم با بهره گیری از حضور پزشکان، متخصصان ، احداث خانه های بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت که تعدادی از آنها در حال ساخت قرار دارد ، نمونه عینی آن است ؛ می توان گفت آهنگ تغییر در راستای کاهش رنج مردم بوده است.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در گذشته مشکلات و نواقصی در دارو و تجهیزات وجود داشت و با روی کار آمدن دولت یازدهم و توجه رئیس جمهوری کمبودها تا حدودی برطرف شد.
وی بیان کرد: پوشش بیمه ای افراد واجد شرایط و ارائه خدمات رایگان از جمله اقدامات مهم در این بخش بود، ارائه خدمات مناسب در مراکز درمانی نیز رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قدرشناسی و رضایتمندی مردم عاملی مهم برای تشویق و خدمتگزاری مسئولان و توسعه روز افزون آن است.
وی خاطر نشان کرد: در صورت حضور مردم در دولت دوازدهم مسیر و کارهای انجام گرفته در دولت یازدهم با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد و شخص رئیس جمهوری نیز به این موضوع تاکید ویژه ای داشته و با نواقص کمتری ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به همراه کلینیک سیار خیریه چشم پزشکی نوآوران سلامت برای ویزیت و درمان مردم شهر گرماب شهرستان خدابنده در استان زنجان روز جمعه وارد این منطقه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227575

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر