1

کابینه دولت پاکستان منحل شد

  • کد خبر : 227578
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

در پی سلب صلاحیت شدن از ‘نواز شریف'(نخست وزیر سابق پاکستان) توسط دادگاه عالی پاکستان، سخنگوی کاخ نخست وزیری از منحل شدن کابینه خبر داد و گفت که نواز شریف بعد از صدور حکم دادگاه، رسما دست از تمام مسئولیت های نخست وزیری کشید.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، این سخنگو اعلام کرد با وجود اینکه دفتر نخست وزیری به حکم صادره از سوی دادگاه عالی اعتراض دارد، اما خود را مکلف می داند به این حکم احترام بگذارد.
طبق روال قانونی در پاکستان، در صورت سلب صلاحیت شدن از نخست وزیر، کابینه وی خود بخود منحل می شود و رئیس جمهوری برای تشکیل نشست مجلس ملی برای انجام رایزنی های با هدف تعیین نامزد حزب حاکم و جناح مخالف از میان نمایندگان این مجلس برای تصدی کرسی نخست وزیری ، فراخوان می دهد و رای گیری توسط نمایندگان مجلس ملی برای تعیین نخست وزیر آینده انجام می شود.
با توجه به اینکه اکثریت کرسی های مجلس ملی پاکستان در اختیار حزب حاکم (حزب مسلم لیگ نواز تحت رهبری نواز شریف) است، بطور طبیعی نخست وزیر بعدی از میان حزب حاکم انتخاب می شود و جناح مخالف شانسی برای تصاحب کرسی نخست وزیری ندارد.
نخست وزیر جدید وظیفه تشکیل کابینه جدید را برعهده خواهد داشت.
دادگاه عالی پاکستان ساعتی پیش پس از صدور حکم سلب صلاحیت نواز شریف به عنوان نخست وزیر این کشور به جرم دست داشتن در ماجرای فساد مالی ‘اسناد پاناما’ و پنهان کاری در ارائه اطلاعات و حقایق در خصوص دارایی های خود و ارائه مدارک جعلی به دستگاه قضایی، به او دستور داد تا هر چه سریع تر کرسی نخست وزیری را ترک کند.
دادگاه عالی پاکستان همچنین رای به سلب صلاحیت ‘اسحاق دار’ وزیر امور اقتصادی و دارایی و ‘محمد صفدر’ داماد نخست وزیر پاکستان(همسر مریم نواز) داد.
عالی ترین دستگاه قضایی پاکستان همچنین ‘ممنون حسین’ رئیس جمهوری این کشور را مکلف کرد تا مراحل قانونی را برای ادامه برقراری دمکراسی در کشور و زمینه سازی برای تشکیل دولت جدید انجام دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227578

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر