1

ناراحتی بی‌بی‌سی از موفقیت فیلم مهران مدیری!

  • کد خبر : 227969
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۳۹

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی‌ فارسی که گویا از موفقیت فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری ناراحت است، فروش خوب این فیلم را زیر سؤال برد.

ناراحتی بی‌بی‌سی از موفقیت فیلم مهران مدیری!
به گزارش جهان نیوز، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی‌ فارسی که گویا از موفقیت فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران  مدیری ناراحت است، فروش خوب این فیلم را زیر سؤال برد.

بی‌بی‌سی درباره فیلم مهران مدیری گفت: «ساعت ۵ عصر» در حالی وارد گردونه رقابتی شده که شرایط برای همه رقبا برابر نبوده است.

این شبکه انگلیسی در ادامه افزود: فیلم «ساعت ۵ عصر» امکان تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم از تلویزیون دولتی ایران را دارد. این شبکه همچنین ادعا کرد: «مهران مدیری نشان داده که توجهش به علاقه مخاطب او را از راضی نگه داشتن مسئولان بالادستی غافل نکرده است.»

از زمان آغاز اکران فیلم سینمایی«ساعت ۵ عصر» حملات مشابهی به این فیلم که موفق‌ترین فیلم این فصل از اکران است، از سوی رسانه‌های منتسب به دولت منتشر شده بود و این بار بی‌بی‌سی نیز همزبان با این رسانه‌ها به «ساعت ۵عصر» حمله کرد.

علت این حمله‌ها نه محتوای فیلم و نه موفقیت آن در اکران است، بلکه می‌شود گفت مهم‌ترین دلیلی که باعث شده فیلم مهران مدیری به سیبل حملات تبدیل شود، خود شخص مهران مدیری است.
همزمان با اکران فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» چند فیلم دیگر نیز بر پرده اکران هستند که یکی از آنها کمدی سخیفی است که اعتراضات به محتوای آن بسیار زیاد است اما درباره فیلم مدیری شاید نقد‌هایی به ساختار و محتوای فیلم وارد شود، اما حجم حملاتی که به این فیلم شده است، معطوف به سازنده آن و عملکرد وی در تلویزیون بوده است.
مهران مدیری که تا پیش از اجرای برنامه «دورهمی» به عنوان کارگردان مجموعه‌های نمایشی طنز تلویزیون کارنامه‌ای قوی داشت، توانست در این برنامه به موفقیت چشمگیری دست یابد و در نوروز امسال بالاتر از عادل فردوسی‌پور و رامبد جوان، عنوان محبوب‌ترین مجری تلویزیون را به دست آورد. طبق نظرسنجی برنامه سه ستاره، دورهمی هم بالاتر از برنامه چالشی«۹۰» و «خندوانه» رتبه اول را در میان بهترین برنامه‌های تلویزیون در بخش ورزش و سرگرمی به دست آورد. همه این موفقیت‌ها مدیون این بود که مدیری توانست در برنامه‌اش حرف‌هایی را بزند که مردم دوست دارند بشنوند و از کسانی انتقاد کرد که مردم دوست دارند نسبت به آنها انتقاد داشته باشند.
نقد‌ها و کنایه‌های مدیری به مدیران دولت و عملکرد دولت در برنامه دورهمی، گرچه تشویق‌های مردمی را در پی داشته است، ولی رسانه‌ها و چهره‌‌های رسانه‌ای نزدیک به دولت این نقد‌ها را تاب نیاورده و نوک حمله را به سمت برنامه دورهمی و مجری آن گرفته‌اند. برای نمونه، پیش از انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه ایران در انتقاد از مدیری نوشت: «مهران مدیری هر قدر هم که خودش را به در و دیوار بزند، بگوید سیاسی نیست و در برنامه‌هایش شخص یا جناح خاصی را در نظر ندارد، حالا دیگر نه مفری دارد و نه می‌تواند به دیوار حاشا پناه ببرد. در حالی که تنها یک ماه و ۱۰ روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، حملات و طعنه‌های سیاسی مدیری در «دورهمی» افزایش پیدا کرده است.»  سال گذشته نیز روزنامه اصلاح‌طلب شرق در یادداشتی مهران مدیری را با عنوان «شومن سفارشی» و زینت‌المجالس برخی میهمانی‌های سیاسی معرفی کرد که درمانده شده است.

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت نیز از بعد از اعلام موفقیت فیلم مهران مدیری در روزهای اول اکران که منجر به جابه‌جایی چند رکورد در سینما شد، طی یادداشتی تند با حمله به آمارهای منتشر شده از فیلم مدیری نوشت: تجربه فروش در ایران ثابت کرده مردم ما همچنان از طریق تبلیغ کهن چهره به چهره، جذب یک فیلم یا تئاتر می‌شوند و دهها بیلبورد و آنونس تلویزیونی یا همین آمارهای سرخوشانه فروش که از سوی دفاتر پخش تنظیم می‌شوند نقش چندانی در جذب مشتری ندارد. از همین رو حیف است مهران مدیری که یک سالی هست روی آنتن تلویزیون استندآپ کمدی اجرا می‌کند و در مذمت دروغ و مجموعه اخلاق‌های ناپسند پیش روی مردم ژست عاقل اندر سفیه می‌گیرد برای چهار بلیت بیشتر تن به چنین فرافکنی‌های نخ نما شده دست زند.
جالب اینجا است که بی‌بی‌سی نیز در حمله به فیلم مهران مدیری از همین رویکرد استفاده کرده است!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227969

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر