2

افتتاح زائر شهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا(ع)/ ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر در فاز نهایی

  • کد خبر : 227992
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

زائر شهر رضوی در آستانه زادروز ولادت امام رضا(ع) افتتاح شده و زیارت اولی‌ها اولین گروهی خواهند بود که در زائرشهر رضوی مستقر می‌شوند.

خبرگزاری فارس: افتتاح زائر شهر رضوی در آستانه ولادت امام رضا(ع)/ ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر در فاز نهایی

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، زائر شهر رضوی در آستانه زادروز ولادت امام رضا(ع) در روز جمعه هفته جاری افتتاح می‌شود.

افتتاح رسمی زائر شهر رضوی توسط حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی تولیت محترم آستان قدس رضوی انجام خواهد شد.

طبق گفته معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی، زائرشهر رضوی ظرفیت اسکان نهایی و روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد که فاز اول ظرفیت اسکان ۵ هزار نفر را دارد.

این زائر شهر در زمینی به مساحت حدود ۳۵ هکتار است که در حدود ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا مشتمل فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می‌شود.

حدود ۲۵ درصد از مساحت زمین این زائرشهر را بنا و ۷۵ درصد دیگر به فضاهای باز شامل بر زمین‌های ورزش، فضاهای سبز، پارکینگ و … اختصاص یافته است.

ساختمان‌های زائرسرای رضوی از ۲ بخش اقامتی و خدماتی تشکیل شده است. همچنین حدود ۲۱ درصد از کل فضای زمین را ساختمان‌های اقامتی و در حدود ۴ درصد را نیز فضاهای خدماتی اشغال خواهد کرد.

برخی از زائران بصورت خانوادگی و برخی نیز در قالب هیئت‌های مذهبی به مشهد مقدس سفر می کنند که در این زائرشهر برای هرگروه اسکان ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

این زائرسرا در ۳ فاز ساخته می‌شود که در فاز یک که مساحتی ۱۰ هکتار دارد، ۳۱ بلوک احداث شده که ۲۸ بلوک آن بصورت سوئیت و ۳ بلوک دیگر بصورت سالنی ویژه هیات‌ها خواهد بود. همچنین در هر بلوک‌ اقامتی ۲۵ سوئیت در ۲ طبقه بر اساس استاندارهای و امکانات هتل احداث می شود. همچنین در فاز یک، ۶ سالن احداث شده که هرکدام در حدود ۹۰ نفر ظرفیت خواهد داشت.

هر سوئیت مساحتی حدود ۴۰ و دارای یک تراس، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه کوچک است. بلوک‌های ویژه هیات‌‌ها نیز ۲ طبقه بوده و در ورودی‌های سالن دارای سرویس‌های بهداشتی و حمام عمومی هستند.

در محوطه جلوی بلوک‌های هیاتی فضاهایی به عنوان آشپزخانه در نظر گرفته شده است؛ هر سالن بلوک‌های هیئتی، بدون احتساب تخت‌های ۲ طبقه و بر اساس تخت‌های یک طبقه، حدود ۹۰ نفر ظرفیت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی در همین رابطه گفته است: زمین این پروژه متعلق به امام رضا(ع)، ساختمان آن برای زائران حضرت امام الرئوف است و خیران با مشارکت در احداث آن خادمان حضرت هستند  لذا بنا داریم پس از اتمام این پروژه، تابلویی مشتمل بر خیران و سازمان‌هایی که در احداث این بنا مشارکت داشته‌اند، در محل پروژه نصب کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=227992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر