2

افزایش و بکارگیری تحریم‌ها علیه قطر، نوعی نزاع بی‌فایده است

  • کد خبر : 228033
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

 کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه افزایش و بکارگیری تحریم‌ها علیه قطر، نوعی نزاع بی‌فایده است، تصریح کرد: قطر به کشور‌های مخالف و تحریم‌کننده‌اش فرصت داده که اگر این تحریم‌ها را ملغی نکنند به سازمان‌های جهانی شکایت می‌کند.

افزایش و بکارگیری تحریم‌ها علیه قطر، نوعی نزاع بی‌فایده استجعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسیخبرگزاری میزان با اشاره به نشست چهار کشور مصر، عربستان، بحرین و امارات درباره نتایج این نشست علیه قطر گفت: تشدید تحریم‌ها علیه قطر، تنها بدلیل انتظاری بود که آن‌ها در افکارعمومی برای تنبیه این کشور مطرح کرده بودند، زیرا قطر تن به خواسته‌هایشان نداده بود.

وی ادامه داد: در کل این تحریم‌ها تا حدودی روی اقتصاد قطر تأثیرگذار خواهد بود، زیرا هزینه ترابری در قطر بالا می‌رود، ولی به معنای ضربه اساسی زدن به این کشور نیست.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: قطر جمعیتی زیر دو میلیون نفر دارد و از سوی دیگر، صاحب تولیداتی نیست که بخواهد آن‌ها را بفروشد و مواد اولیه بیاورد لذا تنها مواد غذایی می‌خواهد که این مواد را هم از سمت شمال کشورش که هم مرز با آب‌های خلیج فارس است، تأمین می‌کند.

قنادباشی با بیان اینکه افزایش و بکارگیری تحریم‌ها علیه قطر، نوعی نزاع بی‌فایده است، تصریح کرد: قطر به کشور‌های مخالف و تحریم‌کننده‌اش اعلام کرده که اگر این تحریم‌ها را ملغی نکنند به سازمان‌های جهانی شکایت می‌کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: آن‌ها نمی‌توانند علیه قطر حرکت نظامی کنند. کشور‌های غربی مخالف جنگ افروزی در خلیج فارس هستند، زیرا خطوط انتقال نفت و گاز در این منطقه به‌خطرمی افتد. با توجه به ایجاد بازدارندگی نظامی و اقتصادی غرب بنفع قطر، آن‌ها نمی‌توانند خطرات نظامی علیه این کشور راه بیندازند.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر رابطه خوبی با اخوان المسلمین دارد و هیئت حاکمه ترکیه هم از اخوان المسلمین هستند، واحد‌های نظامی در قطر مستقر کرده اند، هرگونه حرکت نظامی آن‌ها علیه قطر، مشکلات زیادی برایشان بوجود می‌آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر