1

افزایش چندبرابری پاداش مدال‌آوران یونیورسیاد/علاقه وزیر علوم به رشته ژیمناستیک

  • کد خبر : 228686
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان گفت: امیدواریم که شاهد افتخارآفرینی دانشجویان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها باشیم.

وزیر علوم

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی در مراسم کاروان اعزامی به بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها دانشجویان کشور در ۸ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت که خوشحالیم که سهم زنان نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است، به طوری که از ۶۳ نفر اعزامی، ۲۰ ورزشکار را زنان در این دوره تشکیل خواهند داد.

وی گفت: فدراسیون ورزش دانشگاهی پل ارتباطی بین مراکز آموزش عالی، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مختلف ملی است که با برگزاری چنین یونیورسیادهایی می‌تواند تعامل خوبی را برقرار کند و از طریق همین رقابت‌ها ما می‌توانیم دانشجویان مستعد را شناسایی کرده و آن‌ها را در تیم‌های ملی داشته باشیم. بدون شک برگزاری چنین یونیورسیادهایی می‌تواند در تزریق این دانشجویان در تیم‌های ملی تاثیر بسزایی داشته باشد و ما در تورنمنت‌های جهانی و بین‌المللی شاهد حضور این دانشجویان در تیم‌های مختلف ملی باشیم.

فرهادی، ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: ما در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف اعم از پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی، علمی و کاربردی و سایر حوزه‌های آموزش عالی هستیم که این جای بسیار خوشحالی است. هرچقدر این دانشجویان بتوانند در صحنه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند، ما می‌توانیم در جهت تقویت رشته‌های ورزشی گام‌های موثری را برداریم. در گذشته رشته علوم تربیت بدنی، زیر مجموعه علوم انسانی بود، اما در حال حاضر از دانشکده تربیت بدنی برخوردار هستیم و شاهد افزایش رشته‌های علوم مختلف ورزشی در چنین دانشکده‌هایی هستیم. بدون شک این مساله در تقویت رشته‌های مختلف ورزشی و حضور فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی نقش موثری خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خود شما نیز رقابت‌های ورزشی را پیگیری می‌کنید یا خیر، تصریح کرد: من به خاطر علاقه‌ای که به رشته ژیمناستیک دارم، به طور مرتب اخبار رشته ژیمناستیک را پیگیری می‌کنم، اما فوتبال را کم و بیش و والیبال را نیز دوست دارم.

فرهادی همچنین درباره این پرسش که در جایگاه وزیر علوم، تنها به ورزش همگانی توجه دارد یا به ورزش قهرمانی نیز اهمیت می‌دهد؟ تصریح کرد: ما باید سعی کنیم در هر دو مسیر حرکت منسجم و خوبی داشته باشیم تا بتوانیم هم در ورزش همگانی و هم قهرمانی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. امسال سعی کردیم امکانات خوبی را نسبت به چهار سال گذشته برای ورزشکاران دانشجو فراهم کنیم، به طوری که امکانات دانشجویان در طی ۴ سال گذشته دو برابر شده است، حتی تعداد خوابگاه‌های دانشجویان به ۱۰۰ خوابگاه رسیده و امسال ۱۰۰ خوابگاه دیگر نیز برای دانشجویان تجهیز خواهیم کرد، ضمن اینکه اتاق تندرستی نیز برای بهبود سلامت ورزشکاران دانشجو ایجاد کرده‌ایم. هدف ما بر این است تا بتوانیم ضمن شناسایی ورزشکاران دانشجو در رشته‌های مختلف، در سطح ملی و بین‌المللی و جهانی از همین ورزشکاران استفاده بهینه را داشته باشیم. البته این میسر نخواهد بود، مگر اینکه امکانات آموزشی آن‌ها افزایش پیدا کند.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامت و افتخارآفرینی برای دانشجویان اعزامی به بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان، گفت: امیدوارم با حمایت‌هایی که در این دوره از رقابت‌ها از ورزشکاران دانشجو صورت گرفته است، دانشجویان ما با دست پر به کشور بازگردند و شاهد افتخارآفرینی هرچه بهتر ورزشکاران دانشجو در این دوره از رقابت‌ها باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228686

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر