1

کاهش ۵۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در مناطق محروم/ عدم‌ افزایش شهریه‌ها در سال تحصیلی جدید

  • کد خبر : 228725
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای شهریه ثابت و متغیر رشته‌محل‌های گروه غیرپزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی را کاهش داده است.

به گزارش افق نیوز/ افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد در چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های اساسی دانشجویان و خانواده‌های شاغل به تحصیل در این دانشگاه بوده است.

افزایش مکرر شهریه ها و عدم افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد را به یک پایگاه صدور مدرک تبدیل کرده بود مضافا اینکه سنگینی بار هزینه ها خانواده های کم درآمد را از راهیابی به دانشگاه آزاد اسلامی محروم کرده بود.

تحول و تغییر در مدیریت دانشگاه آزاد و بهره مندی از مدیریت اسلامی منجر به آن شد تا سیستم جدید این دانشگاه در اولین اقدام موثر خود به بالا بودن این شهریه ها واکنش نشان دهد.

دانشگاه آزاد با صدور بخشنامه ای به منظور جذب نخبگان و کمک به تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده ها، شهریه ثابت و متغییر رشته محل های گروه غیر پزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که در نقشه جامع  علمی کشور دارای اولویت و کمبود دانشجو دارند تا ۵۰ درصد کاهش داد.

در گام دوم و به منظور رفاه دانشجویان و کاهش نگرانی ها ۵۰ در صد شهریه برای سال ۹۶-۹۷ بعد از اعمال افزایش تا ۱۰ درصدی شهریه این شهریه این رشته محل ها نسبت به سال ۱۳۹۵، محاسبه میشود. پیشنهاد دقیق ارقام کاهش یافته شهریه ثابت و متغییر هر رشته محل با رعایت شرایط ذکر شده در اختیار رئیس واحد دانشگاهی و تصویب نهایی بر عهده کمیسیون دائمی هیات امنای استان است.

منبع:اطلاعات روز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228725

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر