1

پاسداشت خبرنگار تکریم عزت و استقلال فکر است/ خبرنگاری عرصه اندیشیدن و آرمانخواهی است

  • کد خبر : 228808
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت روز خبرنگار روز بزرگداشت بصیرت است؛ پاسداشت خبرنگار بیش از آن که پاسداشت یک صاحب حرفه یا اهل فن باشد؛ تکریم عزت و استقلال فکر است.

خبرگزاری فارس: پاسداشت خبرنگار تکریم عزت و استقلال فکر است/ خبرنگاری عرصه اندیشیدن و آرمانخواهی است

 سید محمد حسینی عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز خبرنگار یادداشتی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد که در ادامه می‌آید:

متن یادداشت بدین شرح است:

بسم الله ارحمن الرحیم

روز خبرنگار روز بزرگداشت بصیرت است؛ زیرا خبرنگاری، عرصه اندیشیدن، تعمق، تحقیق، نقد، آرمانخواهی و  حق جویی است.پاسداشت خبرنگار بیش از آن که پاسداشت یک صاحب حرفه یا اهل فن باشد؛ تکریم عزت و استقلال فکر است.

ایران اسلامی امروز با همه پشتوانه فرهنگی و تمدنی و سر بلندی منبعث از رشادت شهدا و پیشرفت های علمی و فنی جوانانش، آماج کینه دشمنان اسلام قرار دارد و خبرنگار، در خط مقدم صیانت از این حریم فکری و اعتقادی است.

خبرنگار، جلوه شجاعتی است که در سخن حق نهفته است. سخن حق را باید با شجاعت باز گفت، نه با لکنت و البته حقانیت و شجاعت قلم و سخن خبرنگار از سرچشمه ایمانی و اعتقادی‌اش نشأت می گیرد که همه باورمندان به دین مبین  دل در گرو آن دارند و انقلاب اسلامی ایران نیز جریان پویای همان سرچشمه زلال است.

در جایگاه رفیع و منزلت منیع خبرنگاران  متعهد و تأثیر همه جانبه و مهمی که در زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان خود بر جای می گذارد، جای هیچ تردید نیست. تنها باید بر این نکته تأکید ورزید که منزلت رفیع، همراه و همزاد با مسئولیت خطیر است. به ویژه که  از خبرنگار مسلمان ایرانی انتظار می رود تا با عمق بخشیدن به بصیرت دینی و انقلابی آحاد ملت، سرمایه های عظیم اجتماعی را در مقابله با جنگ نرم بیگانگان به میدان آورد.

در این صورت، رسالت خبرنگار که ابلاغ حق و آگاهی و بصیرت است، تحقق خواهد یافت و هر روز که چنین حقی بر دل و جان مخاطبان رسانه ها  بنشیند، روز خبرنگار و مبارک است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=228808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر