2

دولت شعار ندهد که قوه قضائیه به دنبال بستن فضای مجازی است/ این فضا باید متناسب با فضای کشور مدیریت شود

  • کد خبر : 229004
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال بستن فضای مجازی و سایت‌ها و کانال‌ها نیست، گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود.

به گزارش  افق نیوز به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت ااسلام و المسلمین منتظری در همایش دادستان‌های مراکز استان‌ها با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در خصوص لزوم توجه به مردم و خستگی ناپذیری در این راه گفت: یکی از مهمترین مواردی که دادستان‌ها در آن نقش محوری دارند ایجاد امنیت و ارامش در جامعه است و در کنار آن باید دادستان به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق مردم بدرخشد.

وی یکی از اهداف همایش را هماهنگی بین دادستان‌ها و تبادل اطلاعات بین آن‌ها دانست و گفت: بر اساس قانون جدید آیین دادرسی وظایف سنگینی بر عهده دادستان‌های مراکز استان‌ها است و باید تلاش کنیم که از این فرصت بسیار ارزشمند استفاده کنیم و از جمله در بخش نظارتی دادستان‌ها تحرک بیشتری پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری کاربردی‌تر کردن همایش دادستان‌ها مبتنی بر راهبرد‌های مدنظر را هدف دیگر همایش دانست و از فعالیت دو کارگروه در همایش با چهار موضوع محوری خبر داد.

وی مسایل امنیتی را یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های امروز جامعه بر شمرد و ضمن اشاره به تلاش‌های پیگیر نیرو‌های امنتیتی، انتظامی و اطلاعاتی بر هم افزایی دادستان‌ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: دشمن با حساسیت و با برنامه ریزی در صدد بر هم زدن امنیت کشور ماست و شاید ما خودمان این موضوع را به خوبی و با حساسیت دنبال نمی‌کنیم که آنان تا چه حد در پی ایجاد ناامنی در کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری امنیت کشور ما در منطقه‌ای ناامن و پر آشوب را موجب ناراحتی دشمن دانست و گفت: چشمان نیرو‌های امنیتی ما بیدار و هوشیار است و دشمن هم این تلاش‌ها را می‌بیند و بر این اساس تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و تحت فشار قرار می‌دهند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: مردم باید بدانند که دشمن تلاش فراوانی برای از بین بردن امنیت کشور دارد، اما با تلاش نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی و تلاش و هم افزایی همه مسئولان همه این‌ها خنثی می‌شود و هر تلاش و توطئه دشمن وحدت ما را افزایش می‌دهد.

وی برگزاری مراسم تحلیف در کمال امنیت و آرامش را نمونه‌ای از افتخارات امنیتی کشور دانست و گفت: یکی از موصوعات مهم همایش ما همین بحث امنیت است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری توجه به اقتصاد مقاومتی و مسایل آن را یکی دیگر از محور‌های مورد بحث همایش دادستان‌ها اعلام کرد و افزود: دستگاه قضایی در مسایل اقتصادی نقش مستقیم ندارد؛ اما در ایجاد امنیت سرمایه گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین است و دولت بدون کمک قوه قضاییه نمی‌تواند به تنهایی موفق شود.

دادستان کل کشور توجه به مسایل اقتصادی را با توجه به اینکه به معیشت مردم مربوط است بسیار مهم دانست و گفت: در این خصوص باید دادستان‌ها محور‌های تعاملی با دولت را بررسی کنند و در کنار آن به موضوع قاچاق کالا بپردازند که امروز یکی از آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور ماست.

وی گله خود از موصوع قاچاق کالا را به معنای کار نکردن این ستاد ندانست و گفت: ما تلاش‌های آن‌ها را می‌بینیم و البته همه اطلاعات را دارم و کسی نگوید که من اطلاعات ندارم. بر این اساس می‌گویم آنطور که باید و شاید و قابل انتظار است کار انجام نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتطری افزود: اداره کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هفته گذشته در داستانی کل ایجاد شده و عزممان را جزم کرده ایم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شما دادستان‌ها هم باید کمر همت ببنندید چرا که وقتی می‌دانیم درد چیست و درمان هم معلوم است باید دست به کار شد.

این مقام قضایی افزود: امیدوارم خروجی این همایش در خصوص موضوع اقتصاد و مسایل امنیتی خروجی مناسبی داشته باشد.

دادستان کل کشور تحقق و پیگیری حقوق عامه را محور بعدی مباحث این همایش اعلام کرد و با اشاره به تاکید مقام معطم رهبری در این خصوص گفت: یک سری از حقوق عمومی ما در خارج از کشور از بین می‌رود که نمونه آن مصادره اموال علوی از سوی دولتی است که خودش شکایت می‌کند، خودش حکم می‌کند و خودش هم اجرا می‌کند.

وی تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر حفظ حقوق عامه در بعد داخلی و بین المللی را نشانه اهمیت آن دانست و اظهار کرد: نمونه این حقوق عامه در خصوص شیعیان در عربستان و بحرین و شیخ زکزاکی در نیجریه قابل مشاهده است؛ و دنیای مدعی حقوق بشر هم می‌بیند، اما ساکت است، چون منافعش آنجاست.
حجت الاسلام و المسلمین منتطری بحث فضای مجازی را یکی دیگر از مسایل مهم و قابل بحث در این همایش دانست و با تاکید بر اینکه حتما باید از این امکان استفاده شود و در عین حال مدیریت شود، گفت: رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور دو عضو موثر در شورای عالی فصای مجازی هستند  و انتظار ما این این است که دولت اهتمام بیشتری داشته باشد و شعار ندهند که قوه قضاییه به دنبال بستن فضای مجازی است. دروغ به مردم نگویید، ما به دنبال بستن فضای مجازی نیستیم ولی می گوییم باید متناسب با فضای کشور مدیریت شود.

دادستان کل کشور افزود: ما از عزیزان صاحب نظر و ذی ربط در دولت سوال می پرسیم آیا این فضای مجازی با این وصف و وضعیت که همچون اتوبانی یک طرفه است متناسب با وضعیت نظام ماست؟

وی تاکید کرد:ما می گوییم به جای آنکه بعدا بگوییم آی دزد آمد و برد از اول نگهبان های مناسبی بگماریم و مدیریت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید دوباره بر اینکه دستگاه قضایی به دنبال بستن فضای مجازی و سایت ها و کانال ها نیست گفت: در دولت جدید به یاری خدا دست تعامل به سوی دولت دراز می کنیم تا در فضایی غیرملتهب این فضا را مدیریت کنیم که قطعا همکاری می کنند و البته اگر همکاری هم نکردتد فکری خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دادستان ها در تحقق امنیت همه جانبه برای مردم بیش ار پیش تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229004

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر