6

محصولات کشاورزی با لابی وزارت جهاد جایزه صادراتی گرفتند

  • کد خبر : 229236
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

قائم مقام سازمان توسعه تجارت گفت: یارانه محصولات کشاورزی از طریق لابی وزارت جهاد کشاورزی برای برخی واحدها صورت گرفته است و آنها توانسته‌اند هیئت وزیران را به خوبی توجیه کنند.

کشاورزی

محمدرضا مدودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در مورد وضعیت پرداخت یارانه‌های صادراتی با توجه به پرداخت گزینشی آنها اظهار کرد: درباره پرداخت مشوق‌های صادراتی لازم است دولت تصمیم گیری جدی داشته باشد زیرا منابع سازمان توسعه تجارت تابع منابعی است که در اختیار آن قرار می‌گیرد.

وی افزود: پرداخت مشوقهای صادراتی در تعهدات دولت فعلی نبوده و در دولت قبل مطرح شده بود.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی ما نشان می‌دهد که دولت قبل نیز قید کرده بود که با فرض تامین منابع مشوق‌های صادراتی پرداخت صورت گیرد و این فرض در تمام قراردادها وجود داشته است.

وی تصریح کرد: ما نیز عقیده داریم برنامه مستقلی درباره مشوق‌های صادراتی وجود داشته باشد. در دنیا شاید جایزه‌های صادراتی مستقیم پرداخت نشود اما حمایت‌های تشویقی در بیشتر کشورها با اشکال مختلف وجود دارد.

مدودی ادامه داد: جایزه صادراتی در برخی سالهای گذشته مطرح بود و تخلفات زیادی نیز داشت اما برخی روی آن حساب کرده بودند و آن را جزو دیون دولت تلقی می‌کردند اما باید از لحاظ حقوقی بررسی شود که جوایز صادراتی اصلا جزو دیون دولت است یا خیر؟

وی تصریح کرد: تحقق این امر نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد یا اینکه مجلس تعریف کند که جزئی از بودجه سالیانه سازمان توسعه تجارت برای پرداخت مشوق‌های صادراتی باشد. در این شرایط من مسئول و صادرکننده نیز تکلیف خود را می‌داند و می‌تواند هدفگذاری کند.

تنها برخی از واحدها و محصولات یارانه صادراتی گرفته‌اند

قائم مقام سازمان توسعه تجارت گفت: جوایز صادراتی در سال گذشته تا پایان سال پرداخت نشد در سال جاری نیز تا به امروز محقق نشده و همه منتظر تامین منابع هستیم.

وی درباره پرداخت مشوق صادراتی لبنیات و برخی محصولات کشاورزی و دلیل ایجاد تاخیر در اعطای جوایز صادراتی گفت: یارانه و جوایز صادراتی محصولات کشاورزی از طریق لابی وزارت جهاد کشاورزی برای برخی واحدها صورت گرفته است و محصولاتی مانند لبنیات، شیرخشک و سیب‌زمینی این یارانه را دریافت کرده است.

مدودی تاکید کرد: بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی توانسته است هیئت وزیران را به خوبی توجیه کند و منابع لازم را برای پرداخت یارانه جذب کند اما اینکه چقدر اثربخش بوده است نیازمند بحث کارشناسی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229236

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر