3

نعمت‌زاده شبنم را به درخواست من حذف کرد/ مجری برنامه‌های نوشته‌شده هستم

  • کد خبر : 229385
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد گفت: ما قانون کم نداریم و سند چشم‌انداز هم بر اساس قانون نوشته شده و من هم اگر به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شوم، مجری همان قانون هستم.

 

 

به گزارش افق نیوز /امروز درنشست هم اندیشی هیات رئیسه، روسای اتاق‌های سراسر کشور و روسای کمیسیون‌های اتاق ایران با وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت در دولت دوازدهم، مسعود کرباسیان گفت: ما قانون کم نداریم و سند چشم انداز هم بر اساس قانون نوشته شده و من هم اگر به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شوم مجری همان قانون هستم.

وی در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: در این مورد بحث اقدام و عمل مطرح است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی به ۱۲٫۵ درصد رسیده و تورم یک رقمی شده است بیان داشت: استمرار و تحول این روند یک امر اساسی است.

وی افزود: من معتقدم متولی کارت بازرگانی خود اتاق بازرگانی است.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی بیان داشت: به نظر من برنامه‌ها نوشته شده و اگر اصلاحیه لازم دارد با هماهنگی مجموعه‌های ذیربط از قبیل مجلس شدنی است.

وی بیان داشت: در رابطه با تک نرخی شدن ارز و کاهش سود بانکی باید شرایط فراهم شود.

کرباسیان به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: رشد اقتصاد ما ناشی از افزایش تولید نفت کافی نیست و ما باید به بازار سرمایه توجه کنیم.

وی گفت: ما اصل ۴۴ را باید در قالب افزایش بهروری ببینیم نه اینکه آن را در قالب رد دیون محدود کنیم.

وی گفت : تقاضای ما این است که شما بگویید در استمرار رشد و بهبود رونق تولید در این زمان کم ۴ ساله چه کنیم و شما من را از خودتان بدانید و به من کمک کنید.

وزیر پیشنهادی اقتصاد بیان داشت: من توقع دارم همه با هم کمک کنیم و من دست یاری به سمت شما دراز می‌کنم.

کرباسیان با بیان اینکه لایحه اصلاح نظام بانکی توقع جدی مجلس است و در دولت هم درباره آن صحبت شده است، بیان داشت: طرح تحول نظام بانکی خواسته همه است و خوشبختانه با ارتباط دوستانه با سیف حتما قابل حل است.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه اگر کسی قرار است ۲۰ مجوز بگیرد باید دید برای چه باید این مجوزها را بگیرد اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ سازمان مجوز می دهند و من نتوانستم حتی یک عدد آن را حذف کنم؛ فقط روز اول حضور در گمرک خدمت مهندس نعمت زاده رفتم و وی هم کد شبنم را حذف کرد و ۴ سال هم دعوا تحمل کرد.

*۹ میلیارد دلار کالای ته‌لنجی و کوله‌بری به پای قاچاق نوشته می‌شد

کرباسیان با اشاره به موضوع قاچاق بیان داشت: بخش زیادی از قاچاق یعنی حدود ۹ میلیارد دلار آن از طریق کوله بری، ته لنجی، کالای ملوانی و با مجوزهای قانونی وارد می‌شد که به پای قاچاق نوشته می‌شد؛ دولت در این رابطه با تصمیم‌گیری صحیح به نفع مرزنشینان و عموم مردم عمل کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی بیان داشت: همه می‌گویند کاهش سود بانکی  خوب است ولی باید دید اثرات آن چیست. ما در دولت مسول زیر ساخت هستیم نه مسول رقابت با بخش خصوصی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر