2

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات و تصاویر

  • کد خبر : 229679
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸

روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از فردا در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

به گزارش افق نیوز، اسامی ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم روز ۱۷ مرداد طی نامه رئیس جمهور به مجلس معرفی شد.

روند رای اعتماد به اعضای پیشنهادی دولت دوازدهم از فردا (سه شنبه، ۲۴ مرداد ماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

فهرست این وزرا با شرح مشصات آنها به شرح زیر است:

سیدمحمد بطحائی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی متولد ۱۳۴۲ در شهر تهران است و رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور را بر عهده دارد. وی همچنین سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

محمدجواد آذری جهرمی متولد ۱۳۶۰ در شهرستان دارالمومنین جهرم است. وی دانش آموخته مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعت آب و برق است. جهرمی مدیرکل امنیت سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات در سال های ۱۳۸۸تا ۱۳۹۳، عضو هیات مدیره غیرموظف هیات مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل ۱۳۹۳تا ۱۳۹۵، عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ۱۳۹۵ تاکنون.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

 سید محمود علوی، وزیر پیشنهادی اطلاعات

سید محمود علوی(زاده ۴ اردیبهشت ۱۳۳۳ در لامرد فارس) روحانی، سیاست‌مدار ایرانی و وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم و نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری است.

وی پیش از این نماینده دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم شهرستان لامرد در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۸ بوده است و دارای دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه فردوسی مشهد است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

مسعود کرباسیان، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

مسعود کرباسیان؛ دکتری مدیریت و برنامه ریزی است. بیش از ۱۲ کتاب از وی چاپ شده که مشهورترین آنها دو مجموعه کتاب در خصوص جهانی شدن است که کرباسیان از استیگلیتز و بهاگواتی از مشهورترین اقتصاددانان این حوزه در جهان ترجمه کرده است.آخرین سمت کرباسیان، معاونت علی طیب نیا و ریاست گمرک کل کشور بود.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

 

محمد جواد ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه

محمد جواد ظریف در سال ۱۳۳۸ در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی دانش آموخته دبستان و دبیرستان علوی تهران است.ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و ۱۳۶۷ دکترای مطالعات بین المللی خود را از دانشگاه دنور ایالت کلرادو گرفت. وی پیش از این نیز کارشناسی ارشد خود را در حوزه روابط بین‌الملل و در دانشگاه ایالتی سانفراسیسکو به پایان برده بود.

وی سال‌های ۵۷ تا ۵۹ مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو بود. پس از آن تا سال۶۱ مشاور سیاسی، رایزنی و کارداری نمایندگی ایران در سازمان ملل را تجربه کرده است. ظریف هم‌چنین سال‌های ۶۷ و ۶۸ مشاور علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه وقت بوده است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

وی سال ۶۸ تا ۷۱ سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل شد و با پایان ماموریتش در سازمان ملل، ۱۰ سال معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت. از ۸۱ تا ۸۶ برای بار دوم به عنوان سفیر ایران مسوولیت نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل را پذیرفت و به نیویورک اعزام شد و از سال ۹۲ وزیر خارجه دولت یازدهم بوده است.

 

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت

وی در فروردین ماه ۱۳۳۸ در فریمان، در یک خانواده‌ای مذهبی، متولد شد. پدر او در فریمان، عطار بود. وی در کودکی قرآن را نزد شیخ حسین مطهری پدر مرتضی مطهری فرا گرفت و پس از پایان دوره ابتدایی، دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی مشهد ادامه داد.

قاضی زاده هاشمی در سال ۵۶ وارد دانشکده پزشکی مشهد شد و ضمن تحصیل دانشگاهی در فعالیتهای اجتماعی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشته است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان یکی از مؤسسان سازمان جهاد سازندگی نقشی مؤثر ایفا کرد و با شروع جنگ ایران و عراق، مدت ۳۳ ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرد و دو بار مجروح شد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی پس از بازگشت «جهت ادامه تحصیل»، حضور در جبهه را در قالب تیمهای اضطراری پزشکی ادامه می‌داد. او در زمان وزارت بهداشت محمد فرهادی در بیمارستان فارابی مشغول شد و هم اکنون در بیمارستان چشم پزشکی نور مشغول است و رکورددار عمل جراحی لیزیک معرفی شده است و از سال ۹۲ وزیر بهداشت دولت یازدهم بوده است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

 علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

علی ربیعی (زاده ۱۳۳۴) معروف به عباد، سیاستمدار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. وی که زاده جنوب تهران است پیش از انقلاب تکنسین کارخانه‌هایی چون ارج بود و پس از انقلاب اسلامی تا ۱۳۶۰ مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی شد. ربیعی عضو سپاه پاسداران شد و از فرماندهان آن بود. از آغاز انقلاب وی عضو مؤسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر بوده است.

ربیعی از ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ در دورهٔ وزارت محمد ری شهری و علی فلاحیان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اطلاعات و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۴ مسئول اجرایی و مسئول کمیته تبلیغات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است. از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور بود.

وی استاد دانشگاه‌های تهران و پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی سیاسی و اقتصادی است. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه پیام نور، محقق و نویسنده در حوزه جامعه‌شناسی سیاسی و مدیریت و مشاور اجتماعی طی سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ است. عمده دغدغه‌های ربیعی در سال‌های اخیر مطالعه فساد و راهبردهای مقابله با آن بوده است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

محمود حجتی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

محمود حجتی نجف‌آبادی در دولت یازدهم و از سال ۹۲ به سمت وزیر جهاد کشاورزی رسید و این درحالی است که از سال ۷۹ تا ۸۴ نیز در همین سمت مشغول به کار بوده است. با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انجام خدمت کرد.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات و تصاویر

سید علیرضا آوایی، وزیر پیشنهادی دادگستری

آوایی پیشتر رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور دولت یازدهم بوده است. این قاضی عالی رتبه عضو مؤسس و رئیس هیئت امنای انجمن حقوق شناسی است که اولین نهاد مدنی ملی و فراصنفی در نظام حقوق ایران است. وی برادر احمد آوایی (نماینده سابق مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی سابق وزارت صنایع) است.

آوائی از سال ۱۳۵۷ خورشیدی به استخدام دادگستری درآمد و از شاخص‌ترین قضات ایران (پایه ۱۱) در دستگاه قضایی بوده‌است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

امیر حاتمی، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

امیر سرتیپ امیر حاتمی از فرماندهان ارتش ایران است و ۵۱ سال سن دارد. وی در دولت یازدهم جانشین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود. امیر حاتمی پیش از انتصاب به عنوان جانشین وزیر دفاع در آبان ۱۳۹۲، جانشین معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح بود.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

عباس آخوندی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

عباس احمد آخوندی (زاده ۱۳۳۶، نجف) ، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران است. وی پیش از این از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زمان وزارت علی اکبر ناطق نوری، معاون سیاسی وزارت کشور، و بین ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ در کابینه دوم دولت اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است.وی در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم ،وزیر بازرگانی بوده‌است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

سید عباس صالح شریعتی معروف به سید عباس صالحی فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی زاده ۱۳۴۲ در مشهد بوده و هم‌اکنون دارای تحصیلات دکترای فلسفه است.

سید عباس صالحی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد و دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانیده و مجددا به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد، در سال ۷۶ مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی (زاده ۱۳۳۸، شیروان، خراسان شمالی)، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، رئیس شورای امنیت کشور، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

وی از مدیران اصولگرای باسابقه در ایران است که سابقه فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی متعددی را به همراه دارد. از مهمترین سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دیوان محاسبات کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از شهرستان شیروان و قائم‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره ریاست علی لاریجانی در سازمان صدا و سیما، اشاره کرد.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

بیژن نامدار زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت

بیژن نامدار زنگنه سیاست‌مدار، کارشناس انرژی، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان وزیر نفت ایران و استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌نماید.وی فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در جایگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نمود.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

در دولت‌های سوم و چهارم، ۵ سال وزیز و یک سال نیز وزیر نیرو بود. در دو دولت بعد ۸ سال بعنوان وزیر نیرو فعالیت کرد و در دولت‌های هفتم و هشتم، نیز ۸ سال عهده‌دار وزارت نفت بود. وی هم‌اکنون در دولت یازدهم عهده‌دار وزارت نفت می‌باشد.

زنگنه به جهت سابقه طولانی در مدیریت کلان اجرایی و حضور در وزارتخانه‌های دولت‌های مختلف ایران (۲۲ سال بدون احتساب دولت یازدهم) به «شیخ الوزراء» مشهور است.

حبیب‌الله بیطرف، وزیر پیشنهادی نیرو

حبیب‌الله بیطرف سیاستمدار، مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون بعنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران فعالیت می‌کند.بیطرف فعالیت اجرایی را از سال ۱۳۵۸ با مشارکت در راه‌اندازی جهاد سازندگی آغاز نمود.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ استاندار یزد بود. از ابتدای سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال، در سمت معاون آموزشی وزارت نیرو فعالیت داشت. بیطرف در دولت‌های هفتم و هشتم، بعنوان وزیر نیرو فعالیت می‌نمود.

بیطرف از ابتدای سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال در سمت معاونت آموزشی وزارت نیرو فعالیت داشت و همزمان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه در مراکز آموزش عالی نیز تدریس می‌نمود.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران)،  وزیر ورزش و جوانان ایران در دولت یازدهم و گزینه ریاست جمهوری برای تصدی پست این وزارت در دولت دوازدهم است. وی سابقه کار در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارد و زمانی عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نیز بود.

سلطانی فر ۲ سال معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی در سال‌های ( ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) بود و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس+ مشخصات

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر