1

فعالیت ۴۸۵ وکیل دارای پروانه وکالت در استان کرمان

  • کد خبر : 229882
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

رئیس هیات مدیره مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان کرمان با اشاره به وجود ۴۸۵ وکیل دارای پروانه وکالت از قوه قضائیه در این استان گفت: وجود وکیل در پرونده های قضایی مانع اطاله دادرسی می شود.

به گزارش ایرنا فرزاد حیدری روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان کرمان افزود: برخی افراد در موسسه های حقوقی با مدرک غیرمرتبط، بدون پروانه وکالت و با کمترین هزینه موسسه خود را ثبت کرده و با واسطه گری و دلال بازی شان وکالت را زیر سئوال برده اند.
وی اظهار کرد: مردم به علت تبلیغات کاذب و مسائل اقتصادی، وکالت های خود را به موسسات حقوقی می سپارند که نقش واسطه ای بین مردم و وکیل برعهده دارند.
وی تصریح کرد: افراد زیادی از فعالیت موسسات حقوقی متضرر شدند و در واقع ضرر اصلی در این بخش متوجه مردم می شود زیرا مدیریت موسسات حقوقی را افرادی غیر متخصص بر عهده گرفته اند.
حیدری افزود: مردم، بانک ها و سازمان ها برای انجام امور وکالتی به ۲ نهاد وکالتی کانون وکلا دادگستری و مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان کرمان مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: زمانی که طرح دعوا، دادخواست و شکواییه توسط وکیل انجام شود مردم مشکلات کمتری در دادگستری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در ابتدا حق وکالت تنها در اختیار کانون وکلا و حق وکالت انحصاری بود گفت: لذا مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه یک سری از فارغ تحصیلان را گزینش و تربیت کرد و موجب شد وکالت از انحصار کانون وکلا خارج شود.
حیدری با بیان اینکه حق وکالت وکلا طبق تعرفه تعیین می شود گفت: حق وکالت مشاوران حقوقی قوه قضائیه پایین تر از مبلغ اعلام شده در موسسات حقوقی است.
بهنام احمدی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان و رئیس و اعضای هیات مدیره مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان کرمان در راستای رفع موانع وکالتی مردم و بهبود روابط ۲ دستگاه به بحث و گفت و گو پرداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229882

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر