1

دفاع ۶ وزیر از برنامه‌های خود در خانه ملت

  • کد خبر : 229946
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز متوالی به بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم پرداختند.

روز گذشته سه‌شنبه (۲۴ مردادماه ۹۶) در دو نوبت صبح و عصر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وکلای ملت در نشست علنی روز گذشته پارلمان نظرات خود را به عنوان موافق و مخالف مطرح کردند و همچنین صلاحیت دو وزیر آموزش‌وپروش و ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.

 

*دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت با ۴۹ صندلی خالی نمایندگان آغاز شد

دومین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (۲۵ مردادماه ۹۶) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

وزیر اطلاعات نمی‌تواند به بسیاری از سوالات نمایندگان پاسخ دهد

در ابتدا، علی مطهری نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالفت با وزیر اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیشتر به خاطر حاشیه از یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات کشور است.

اکبریان در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

متلاشی کردن هزار و ۳۳۷ باند مواد مخدر از اقدامات وزارت اطلاعات بوده است

همچنین عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: وزارت اطلاعات یکی از ارکان امنیتی کشور است و در دنیای معاصر مفهوم امنیت فیزیکی و روانی با مأموریت این وزارتخانه گره خورده است؛ از آنجایی که سربازان گمنام امام زمان (عج) وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند و همچنین برتری اطلاعاتی که وزارت اطلاعات دارد و نیز با جریان‌های نفوذی به خوبی برخورد می‌کند، فلذا یک امنیت روانی در کشور ایجاد شده است.

بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات

علوی در امور داخلی و خارجی اِشراف اطلاعاتی دارد

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد نیز از سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان مدیری متدین، ولایتمدار، برخوردار از سعه صدر، قاطع و سریع در تصمیم‌گیری یاد کرد و گفت: در چند سالی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ایشان ارتباط داشتیم، بارها موارد ارجاعی کمیسیون را با حساسیت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌کرد.

*علوی: هزاران میلیارد فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کردیم/ برخورد وزارت اطلاعات با موارد بسیاری از فسادهای بانکی

در ادامه نیز،‌ سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی سربازان مومن،‌ متعهد، فداکار و در یک کلمه ولایتمدار و دلسوز وحدت و امنیت ملی کشور هستند.

قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات

مردم در چهار سال گذشته بالاترین رضایتمندی را از وزارت اطلاعات داشتند

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در موافقت با سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: خوشحالیم که وزارت اطلاعات به مدیری توانمند سپرده شده است.

قاضی‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:

دستگیری هزاران نفر از عناصر ضدانقلاب از اقدامات مثبت علوی است

همچنین نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار داشت: آقای علوی نگاهی فرهنگی به امنیت دارد و مشکلات حاد امنیتی و سیاسی را به اجتماعی و اقتصادی تبدیل می‌کند و با آنها برخورد می‌کند، وی رفتار عاقلانه‌ای در چارچوب نظام و شورای عالی امنیت ملی در پیش گرفته و این اقدام وی باعث ایجاد آرامش در فضای امنیتی کشور شده است.

اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

نقطه عطف مدیریت کرباسیان کاهش قابل ملاحظه قاچاق در کشور است

نماینده تهران در مجلس نقطه عطف مدیریت کرباسیان را اصلاحات ۴ سال گذشته در گمرک کشور و کاهش قابل ملاحظه قاچاق خواند و گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد به اسناد بالادستی کشور پایبندی دارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

من در برنامه‌های آقای کرباسیان جز نظریه‌پردازی چیزی ندیدم/ با شعار نمی‌توان مشکل تولید و اشتغال را حل کرد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: من در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد چیزی جز نظریه‌پردازی ندیدم و لازم به ذکر است با شعار نمی‌توان مشکل تولید و همچنین مشکل اشتغال را حل کرد.

بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی:

انتظار داریم وزیر مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظاراتی که مجلس از وزیر اقتصاد بعدی دارد این است که مدار اقتصاد را از زیر چرخ‌های سیاست خارج کند.

شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

«کرباسیان» دروازه‌های ورود دلارهای غیرنفتی به کشور را باز کرد/ سیاست‌زدگی اقتصاد به کشور آسیب می‌زند

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه «کرباسیان» اولین کسی بود که دروازه ورود دلارهای غیرنفتی به کشور را باز کرد، گفت: وزیر پیشنهادی اقتصاد، سیاسی‌کاری ندارد و این امری ضروری برای اقتصاد کشور ماست

خدری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

«کرباسیان» با به کارگیری گوشه‌ای از تجارب ارزشمند خود می‌تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند

نماینده گناوه در مجلس با بیان اینکه فراهم ساختن شرایط توانمندسازی بخش خصوصی و اصلاح نظام بانکی گوشه‌ای از برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد است، گفت: «کرباسیان» تنها با به کارگیری گوشه‌ای از تجارب ارزشمند خود می‌تواند در وزارت اقتصاد موفق شود.

خضری در مخالفت با وزیر پیشنهاد اقتصاد و دارایی:

رکود کاری کرده که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است

نماینده مردم پیرانشهر گفت: رکود کاری کرده است که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است. این وضعیت قابل قبول نیست و باید به فکر رفع این رکود باشیم.

با ۱۵۰ رأی منفی نمایندگان

مجلس با سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهادی علی لاریجانی برای سه‌شیفته شدن جلسات علنی امروز پارلمان به منظور تسریع در رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی مخالفت کردند.

در جریان تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس

رحیمی: حواله پاسخ نمایندگان به متن مکتوب ضدرأی است/ لاریجانی: وزرای پیشنهادی نباید پاسخ‌های نمایندگان را حواله کنند

رئیس مجلس ضمن وارد دانستن تذکر نماینده تهران گفت: وزرای پیشنهادی باید پاسخ سؤالات نمایندگان را در جلسه علنی بدهند و نباید به پاسخ مکتوب حواله کنند.

کرباسیان در تشریح برنامه‌های خود در مجلس مطرح کرد

مردمی‌سازی اقتصاد برای تحقق بهبود محیط کسب و کار/ تولید داخلی و کاهش بیکاری اولویت برنامه‌های عملیاتی است

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی گفت: در گذشته اشکالات زیادی در اجرای اهداف رشد اقتصادی وجود داشت که طی ۴ سال گذشته شاخص‌ها بهبود یافت و باید به‌مراتب در چارچوب برنامه موفق‌تر عمل شود.

پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

برخی سفرا به دنبال کاسبی و مسائل مالی خود هستند/ حمایت از اتباع ایرانی بسیار ضعیف است

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه،‌ گفت: متاسفانه حمایت از اتباع ایرانی ضعیف بوده و حتی برخی از سفارتخانه‌ها به دنبال کاسبی،‌ مسائلی مالی و تحصیلات خود هستند که باید به این مسائل سامان بخشید.

پورابراهیمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

رویکرد سفرای ایران امنیتی است و مسائل اقتصادی را بلد نیستند/ دیپلماسی اقتصادی ضعف عمده سفارتخانه‌های ما است

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه سفارتخانه‌های ما در زمینه دیپلماسی اقتصادی دچار ضعف هستند، گفت: سفرای کشور کره قبل از تقدیم استوارنامه خود ابتدا با نمایندگان ال‌جی جلسه می‌گذارند اما سفرای ما اینگونه نیستند.

رضازاده در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

مهمترین دفاع از ظریف نگاه به تفاوت سیاست خارجی فعلی و قبلی کشور است

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به تفاوت سیاست خارجی، فعلی و سیاست خارجی گذشته کشور می‌تواند مهمترین دفاع از آقای ظریف برای تصدی پست وزارت خارجه باشد.

پارسایی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

مخالفتی در سخنان مخالفان ظریف ندیدم/ دفاع از ظریف راحت‌ترین دفاع در بین وزراست

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دفاع از آقای ظریف راحت‌ترین دفاع در بین وزراست و آن هم به دلیل عملکرد موفق وی در وزارت خارجه است.

ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه:

دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است/نیازمند مذاکرات بیشتری در مقابل اقدامات آمریکا هستیم

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است در ماه‌های آینده باید مذاکرات بیشتری با طرف‌های اروپایی، روسی و چینی صورت گیرد.

ظریف در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم:

ایران به دنبال منطقه‌ای امن و باثبات/آخری نفری خواهم بود که در سیاست خارجی تک صدایی ایجاد کنم/برجام حاصل اعتماد به آمریکا نیست

وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: برجام حاصل اعتماد به آمریکا نیست. جمله جمله آن نشانگر بی اعتمادی جدی ما نسبت به سیاست‌های آمریکا از نخستین روز مذاکرات تا واپسین روز مذاکرات و تا مسیر اجرای برجام بوده است.

علوی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس:
وزارت اطلاعات با هرگونه فعالیت ناسالم در فضای مجازی برخورد خواهد کرد

وزیر پیشنهادی اطلاعات در نامه‌ای به نمایندگان مجلس تاکید کرد: وزارت اطلاعات با هرگونه فعالیت ناسالم در فضای مجازی با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برخورد خواهد کرد.

شاه‌عنایتی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:
وزارت امور خارجه توانسته ائتلاف کشورها به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را متزلزل کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارت امور خارجه کشورمان توانسته است ائتلاف کشورها به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را متزلزل کند.

۱۷۲ نماینده مجلس از عملکرد طیب نیا تقدیر کردند

 

۱۷۲ نماینده مجلس با امضای نامه ای که در صحن مجلس قرائت شد، از عملکرد علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم تقدیر کردند.

 

ابطحی در مخالفت با وزیر امور خارجه:

آمریکا باید چه کار انجام دهد که روحانی و ظریف بپذیرند برجام نقض شده است/ تیم وزارت امور خارجه باید تغییر کند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: ظریف و روحانی بارها گفتند که اگر آمریکا برجام را نقض کند چه‌ها خواهند کرد. سوال این است که آمریکا باید چه کار دیگری کند که رئیس جمهور و وزیر خارجه بپذیرند که برجام نقض شده است.

سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ ساعت ۱۴:۳۰

سومین جلسه علنی بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس دقایقی قبل و برای تنفس ۱٫۵ ساعته پایان یافت و نشست بعدی از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه تشکیل می‌شود.

چهارمین جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز شد

چهارمین جلسه علنی بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس از دقایقی قبل آغاز شد.

طی نامه‌ای به نمایندگان
آذری جهرمی: خودم را پاسخگو به مجلس می‌دانم

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: بنده خودم را پاسخگو به مجلس می‌دانم.

خاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان:

قاضی‌زاده با اجرای طرح تحول سلامت بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت/ ۹۵ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت منطبق با اسناد بالادستی است

نماینده ماهنشان در مجلس با بیان اینکه «قاضی‌زاده هاشمی» با اجرای طرح تحول سلامت بار بر زمین مانده بزرگی را برداشت، گفت: در ۴ سال گذشته مرکز درمانی تجهیز شدند و پرداخت‌ها از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

علیرضابیگی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

امروز هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت حیاط خلوت برخی افراد خاص شده است

نماینده مردم تبریز گفت: امروز هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت حیاط خلوت برخی افراد خاص شده است.

بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان:

«قاضی‌زاده‌هاشمی» دارای مقام نوزدهم چشم‌پزشکی در دنیاست/ کاهش کمبود دارو از ۳۵۰ قلم به ۳۰ قلم در دوران تصدی وزارت بهداشت توسط قاضی‌زاده

نماینده خدابنده در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دارای مقام نوزدهم چشم‌پزشکی در دنیاست، گفت: در زمان تصدی وزارت بهداشت توسط آقای قاضی‌زاده، کمبود دارو از ۳۵۰ قلم به ۳۰ قلم کاهش یافت.

صفاری در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
برنامه قاضی‌زاده بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم بالاترین رضایتمندی در میان وزارتخانه‌ها را از وزارت بهداشت داشتند، گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی بالاترین همپوشانی را با اسناد بالادستی دارد.

تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
طرح بزرگ تحول سلامت را به خاطر مشکلات کوچک زیر سوال نبرید

نماینده گچساران در مجلس با تقاضا از نمایندگان جهت زیر سوال نبردن طرح بزرگ تحول سلامت به خاطر مشکلات کوچک گفت: برنامه قاضی‌زاده هاشمی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد.

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:
تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

 

 

 

ادامه دارد..

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229946

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر