1

گوترش: بحران کره شمالی باید از طریق دیپلماتیک حل شود

  • کد خبر : 229995
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه تأکید کرد که بحران شبه جزیره کره باید به صورت دیپلماتیک حل شود.

به گزارش افق نیوز، وی که در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک صحبت می‌کرد، گفت: «تنش در شبه جزیره کره به بالاترین سطح در چند دهه گذشته رسیده است.»

گوترش با یادآوری حجم خسارات و تبعات جنگ نیم قرن پیش دو کره، گفت شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه‌ای که اخیرا تصویب کرد، «پیامی روشن» به دولت کره شمالی داده است.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اینکه این نهاد برای تسهیل گفت‌وگو برای حل بحران آمادگی دارد، گفت امیدوار است که مذاکرات ۶ جانبه بار دیگر از سر گرفته شود.

مذاکرات ۶ جانبه از سال ۲۰۰۳ با مشارکت کره جنوبی، کره شمالی، آمریکا، چین، ژاپن و روسیه آغاز شد و بدون پیشرفت مشخصی در سال ۲۰۰۹ با خروج پیونگ یانگ، به پایان رسید.

گوترش در نشست خبری امروز تأکید کرد که بحران شبه‌جزیره باید از طریق دیپلماتیک حل شود، چراکه گزینه‌های نظامی «آنقدر وحشتناک هستند که نمی‌توان به آن‌ها فکر کرد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بارها کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرده است. وی گفته در صورتی که پیونگ‌یانگ واشنگتن را تهدید کند، آمریکا با «آتش و خشم» به آن تهدید پاسخ می‌دهد.

رهبر کره شمالی روز گذشته اعلام کرد این کشور آماده حمله به جزیره «گوام» است که تحت حاکمیت واشنگتن قرار دارد. با این حال پیونگ‌یانگ گفته است که فعلا دست نگه داشته و به این منطقه حمله نمی‌کند.

ترامپ امروز این تصمیم سران کره شمالی را «هوشمندانه و فکر‌شده» توصیف کرده و گفت اگر اقدام دیگری از سوی پیونگ یانگ صورت می‌گرفت، نتیجه‌ای «فاجعه‌بار و غیرقابل قبول» پیش می‌آمد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر