1

آمریکا حزب المجاهدین کشمیر را گروه تروریستی معرفی کرد

  • کد خبر : 230064
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

وزارت خارجه آمریکا حزب المجاهدین کشمیر را یک گروه تروریستی معرفی کرد و هرگونه معامله تجاری با آن را ممنوع دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا امروز / پنجشنبه/ به وقت محلی، با صدور اطلاعیه ای در تارنمای خود،
حزب المجاهدین کشمیر را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تحت ماده ۲۱۹ قانون مهاجرت و شهروندی شناخت.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: به عنوان یک سازمان تروریستی ویژه، اموال این حزب، منابع مورد نیاز برای انجام حملات تروریستی محسوب می شود. از این رو در میان عواقب دیگر، تمام اموال و منافع این گروه در قلمرو حاکمیت ایالات متحده مسدود شده است و افراد آمریکایی به طور کلی از مشارکت در هر گونه معامله با آن منع شده اند.
بر اساس این اطلاعیه، حزب المجاهدین کشمیر در سال ۱۹۸۹ تشکیل شده و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین گروه های مبارزاتی است که در کشمیر فعالیت می کند.
وزارتخارجه آمریکا از محمد یوسف شاه رهبر این حزب به عنوان تروریست جهانی نام برده است که به سید صلاح الدین نیز شناخته می شود.
این اطلاعیه، حزب المجاهدین را مسئول چندین همچون حملات انفجاری در ایالت جامو و کشمیر در آوریل ۲۰۱۴ می داند.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا افزود: نام این سازمان به فهرست گروه های تروریستی را اطلاع رسانی به مردم و جامعه بین المللی دانسته و معتقد است این نام گذاری، سازمان های تروریستی را از دسترسی به سیستم مالی آمریکا دور می کند. علاوه بر این، می تواند به سازمان های ایالات متحده و سایر دولت ها اجرای قانون کمک کند.
همچنین منابع خبری پیش از این و در زمان دیدار نارندرا مودی نخست وزیر هند با ترامپ، اعلام کرده بودند که سید صلاح‌الدین رئیس حزب المجاهدین کشمیر سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضد وی و اعضای این حزب را بر ادامه مبارزه با نیروهای امنیتی هند موثر ندانسته و تاکید کرده بود روحیه و اقتدار حزب المجاهدین نیز افزایش می یابد .
صلاح الدین افزوده بود: حزب المجاهدین کشمیر به دنبال حل مساله این منطقه تحت کنترل هند از طریق منطق و مذاکره است، اما سازمان ملل جدی نیست .
رئیس حزب المجاهدین کشمیر ضمن تاکید بر خروج نظامیان هندی از منطقه کشمیر تاکید کرده بود: در برابر ظلمی که هند ضد کشمیری ها روا می‌دارد، باید دفاع کرد.
وزارت خارجه آمریکا تا کنون ۶۰ سازمان و یا گروه در سراسر جهان را در فهرست گروه هایی قرار داده است که مدعی است اقدامات تروریستی دارند.
با افزودن حزب المجاهدین به این فهرست، تعداد گروه های مندرج در آن به ۶۱ رسید و از طرفی این وزارتخانه آمریکایی نام ۱۳ گروه یا سازمان را از فهرست قبلی خود خارج کرده است که بعضی از آن ها کارنامه سیاهی علیه مردم کشورشان دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر