2

نرخ بیکاری همچنان رو به افزایش/ توجه به مشاغل خرد راه کار مقابله با بیکاری

  • کد خبر : 230230
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری نیازمند عزم و اراده ملی و احساس مسئولیت همه مسئولان به ویژه دولت است.

مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری نیازمند عزم و اراده ملی و احساس مسئولیت دولت است توجه به مشاغل خرد و خانگی و صنایع کوچک راه کار رفع معضل بیکاری دانست و گفت: در حال حاضر موضوع بیکاری از مسائل مهم کشور است که تمامی ارکان دولت دوازدهم باید به رفع آن توجه جدی داشته و آن را در اولویت برنامه  های خود قرار دهند.

ایجاد و بهره برداری از صنایع کوچک و زودبازده عملی ترین راهکار اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری است

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد و بهره برداری از صنایع کوچک و زودبازده عملی ترین راهکار اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری است، تصریح کرد: علی رغم اینکه گفته می شود نرخ بیکاری در کشور رو به کاهش است اما شواهد موجود نشان می دهد نرخ بیکاری همچنان رو به افزایش است که بر همین اساس از سوی مرکز آمار نرخ بیکاری در سال ۹۴، ۱۱ درصد اعلام شده بود که در حال حاضر با رشد ۱.۴ درصدی به ۱۲.۴ درصد افزایش یافت و این موضوع به هیچ عنوان به نفع و صلاح کشور نیست.

وی گفت: بنابراین با توجه به روند رو به رشد نرخ بیکاری و تبعات منفی آن و همچنین محدودیت منابع و اعتبارات، می طلبد برای رسیدن جامعه به پویایی، ظرفیت های موجود در حوزه مشاغل خانگی و هدایت آن به سمت ایجاد مشاغل پایدار و صنایع کوچک و زودبازده مورد توجه قرار گیرد البته متاسفانه در ایران به ایجاد صنایع کوچک و مشاغل خانگی توجه چندانی نمی شود.

وی با درخواست از دولت برای ارائه راهکارهای عملی در جهت اشتغالزایی، گفت: با اشتغالزایی شور و نشاط به جامعه تزریق و راه برای پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور هموار خواهد شد.

اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری نیازمند عزم و اراده ملی است که همه به ویژه دولت باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، با یادآوری اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری نیازمند عزم و اراده ملی است که همه به ویژه دولت باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: اکتفا کردن به ایجاد اشتغال دربنگاه های بزرگ هیچ گره ای از معضل بیکاری رفع نمی کند بلکه توجه به مشاغل خرد و خانگی برای رفع بیکاری ضروری و راهگشا است.

لزوم توجه به محل صحیح هزینه کرد تسهیلات اشتغال و استفاده از این ظرفیت در جهت ایجاد مشاغل متناسب با مناطق مختلف

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه به محل صحیح هزینه کرد تسهیلات اشتغال و استفاده از این ظرفیت در جهت ایجاد مشاغل متناسب با مناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: مشاغل خرد و خانگی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد زیرا پایدار بوده و  از مهاجرت بی رویه به شهرها و حاشیه نشینی جلوگیری می کند./

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر