1

«عروس» پرس تی وی به سلیمانیه عراق می‌رود

  • کد خبر : 230419
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

مستند «عروس پشت محراب» با موضوع منع ازدواج زنان در کلیساها، محصول شبکه پرس تی وی، به بخش نهایی بهترین مستند بین المللی جشنواره فیلم سلیمانیه راه پیدا کرده است.

خبرگزاری فارس: «عروس» پرس تی وی به سلیمانیه عراق می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «عروس پشت محراب» ( The Bride Behind the Altar) محصول سال ۲۰۱۵ شبکه پرس تی وی، موفق شده است به بخش نهایی بهترین مستند بین المللی جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه عراق راه پیدا کند.

«عروس پشت محراب» به بررسی تبعات منع ازدواج در کلیسای کاتولیک می پردازد. زنان بسیاری که به مدت طولانی و مدام با کشیش ها روابط عاشقانه داشته اند، در قالب نامه ای به پاپ بندیکت شانزدهم و پاپ فرانسیس مشکلات خود را مطرح می کنند. پس از دریافت این نامه ها، واتیکان تلاش کرد که کشیش هایی که با این زنان ارتباط داشتند را پیدا کند و آنان را به ماموریت های بلند مدت بفرستد. قربانی اصلی این رابطه های عاشقانه زنان هستند.

تصویری که سیلویا لوزی، کارگردان «عروس پشت محراب» در این مستند ۵۲ دقیقه ای از باور این زنان ترسیم می کند؛ چهره ای روحانی است که کشیشان برای زنان قربانی به نمایش می گذراند که از آنان با توجیه رابطه جنسی با فرزندان خدا سوء استفاده می کنند و در نهایت زنان قربانی یا کنار گذاشته می شوند یا محل زندگی خود را ترک می کنند.

نویسنده و کارگردان این مستند، رنجی که این زنان متحمل می شوند را این گونه به تصویر کشیده است؛ فرزندان به دنیا آمده از این رابطه ها بزرگترین مشکل کشیش ها هستند. بر خی کشیش ها پس از اعلام خبر حاملگی زنان به کشیش های بالاتر مراجعه و اعتراف می کنند. کلیسا زنان را مجبور به امضای تعهدی می کند که در مقابل دریافت اعانه ماهیانه هیچگاه نام پدر واقعی این فرزندان را فاش نکنند . برخی نیز اقدام به سقط جنین یا واگذاری سرپرستی فرزند خود به اشخاص دیگر می کنند. اگر ازدواج پنهانی کشیش ها برای کلیسا دردسر ساز شود اخراج می شوند. تعداد کمی شانس پیدا کردن کار دیگری دارند. اما برخی از کشیش ها با شجاعت از کلیسا جدا شده و تشکیل خانواده می دهند.

«عروس پشت محراب» به تهیه کنندگی پرس تی وی، اثر مشترک سیلویا لوزی(Silvia Luzi) و لوکا بلینو (Luca Bellino) از کشور ایتالیا است.

لوزی دو مستند دیگر نیز برای پرس تی وی کارگردانی کرده است که مستند The Bank of God وی، نامزد دریافت جایزه در بخش فساد مالی از جشنواره The tective fest شد که این جشنواره در سال ۲۰۱۶ در کشور روسیه برگزار شده است.

موسیقی «عروس پشت محراب» را نیکولا مولاز (Nicolo Mulas ) ساخته و جیمز لی باترفیلد (James Lee Butterfield) گویندگی متن این مستند را انجام داده است.

جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه در دومین سال برگزاری خود، از یکم تا هفتم اکتبر ( مهرماه ) ۲۰۱۷ در دو بخش فیلم کوتاه ( ۲۵ دقیقه) و بلند (۶۰ دقیقه) سینمایی و مستند برگزار می شود. در بخش بهترین مستند بین المللی، ۷ اکتبر همزمان با اختتامیه، لوح زرین این جشنواره به همراه جوایز نقدی به تهیه کننده بهترین اثر اهدا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230419

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر