1

درگیری های اردوگاه عین الحلوه لبنان با تروریست های سوریه ارتباط دارد

  • کد خبر : 230627
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

در پی تشدید درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان، برخی منابع امنیتی فلسطینی فاش کردند که «ابومالک التلی» سرکرده تروریست های جبهه النصره که اخیرا از ارتفاعات عرسال به سوریه منتقل شد تماس هایی با برخی تروریست های تحت تعقیب در داخل اردوگاه عین الحلوه داشته است.

به گزارش ایرنا، تارنمای «المیادین» روز دوشنبه با افشای این خبر به نقل از منابع امنیتی فلسطینی افزود: «ابومالک التلی» که در هفته های اخیر و پس از شکست در ارتفاعات عرسال، به همراه نیروهایش مجبور به عقب نشینی و انتقال به استان ادلب سوریه شد، از سه روز پیش با «شادی المولوی» تروریست تحت تعقیب که در داخل اردوگاه عین الحلوه مخفی شده تماس هایی داشته و از او خواسته تا ماموریتی را به انجام برساند.
خبرنگار المیادین در اردوگاه عین الحلوه گزارش داد: برخی گروه ها و شخصیت های فلسطینی و حتی لبنانی از همزمانی درگیری های این اردوگاه با جنگ در ارتفاعات راس بعلبک و القاع ابراز تعجب می کنند.
برخی گروه های حاضر در اردوگاه با عناصر جبهه النصره ارتباط داشته اند و شادی المولوی تروریست معروف نیز که تحت تعقیب نهادهای امنیتی لبنان می باشد در حال حاضر متواری و در داخل اردوگاه مخفی شده است.
درگیری دو روز اخیر در اردوگاه عین الحلوه تا کنون ۲ کشته و ۸ زخمی برجای گذاشته است. در این درگیری ها از انواع سلاح های تیربار و خمپاره استفاده شده است.
این درگیری ها در محله «الطیری» بین نیروهای مشترک امنیتی فلسطینی با گروه های افراطی «بلال البدر» و «بلال العرقوب» ادامه دارد.
نیروی امنیتی مشترک فلسطینی متشکل از نیروهای گروه های مختلف فلسطینی با محوریت نیروهای جنبش فتح کمتر از پنج ماه پیش با هدف مبارزه با گروه های افراطی تشکیل شد.
اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه فلسطینی نشین در لبنان است که طی سال های اخیر شاهد درگیری بین گروه های فلسطینی همچون فتح با گروه های افراطی بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230627

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر