2

وزیر بهداشت: چنانچه منابع ما پایدار باشد خرید خدمات را افزایش خواهیم داد

  • کد خبر : 230650
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور شهریورماه ابلاغ می‌شود و بر این اساس نیازهای کشور در حوزه درمانی در بخش دولتی و خصوصی مشخص شده است.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در آئین افتتاحیه فاز اول شهرک سلامت اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)  و تبریک به مردم اصفهان به دلیل بهره برداری از این پروژه با اشاره به اینکه شهرک سلامت پروژه ای در سطح ملی است، اظهار داشت: این پروژه از پروژه‌های شاخص حوزه بهداشت و درمان کشور است.

افق نیوز/وی در ادامه با اشاره به اینکه نه تنها در اصفهان بلکه در همه شهرهای کشور با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم، اضافه کرد: البته در دولت یازدهم تلاش های زیادی برای تامین مایحتاج داشتیم اما تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده در استان اصفهان دو بیمارستان جدید بهره برداری می شود، ابراز داشت: چنانچه بخواهیم در حوزه توسعه توریسم درمانی فعالیت داشته باشیم باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه به ویژه ترکیه در حوزه توریسم سلامت سرمایه‌گذاری های زیادی را داشته‌ است، اضافه کرد: این در حالی است که کشور ایران دارای بالاترین تراز علمی و تخصصی حوزه درمان در منطقه است.

قاضی زاده هاشمی درآمد فعلی توریسم درمانی در دنیا را ۱۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ما نیز در حال آماده سازی زیرساخت ها برای این کار در کشور هستیم.

یخ بی اعتمادی به سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان را آب می کنیم

وی با اشاره به اینکه سند درمان کشور شهریورماه ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این سند همه نیازهای کشور در حوزه درمان اعم از کمبود تخت بیمارستانی، تجهیزات آزمایشگاهی، داروخانه ها و… احصاء شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور، افزود: باید توجه داشته باشید که وظیفه دولت ساخت بیمارستان نیست و تنها وظیفه سیاستگذاری و نظارت دارد و تامین این تعداد تخت در توان دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم به دنبال کاهش تصدی گری دولت در حوزه بهداشت و درمان هستیم، ابراز داشت: چنانچه منابع ما پایدار باشد خرید خدمات را افزایش خواهیم داد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه زمینه سازی برای حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان در دستور کار است،  گفت: ما سعی بر آن داریم یخ بی اعتمادی به سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان را آب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور در حوزه کارشناسی دچار مشکلاتی هستیم، ابراز داشت: ما سعی داریم اشتباهات ۵۰ سال گذشته را برطرف سازیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230650

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر