2

بازیکنان پرسپولیس می‌توانند روز خوبی در آسیا رقم بزنند/ طارمی در کنار تماشاگران به این جایگاه رسیده

  • کد خبر : 230724
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

بازیکنانی که قراردادهای مالی بالایی دارند. من تصور می‌کنم شرایط این تیم برخلاف فصل گذشته است و قدرتمندتر پا به میدان گذاشته است. از این رو سرخ‌پوشان باید تلاش کنند تا حداقل یک امتیاز را از این بازی بگیرند.

افق نیوز/ هواداران پرشمار پرسپولیس مدت‌هاست که در انتظار حضور تیم محبوب‌شان در مقابل الاهلی هستند تا با کسب پیروزی در دو بازی رفت و برگشت، جشن صعود به مرحله نیمه‌نهایی را برپا کنند. سرخ‌پوشان روزهای سختی را در پیش فصل پشت سر گذاشتند و انگیزه بالایی دارند تا در این دیدار نیز بدرخشند و در مقابل هواداران سربلند باشند. پرسپولیس امشب در حالی مقابل الاهلی قرار می‌گیرد که در چهار بازی از لیگ‌برتر، سه پیروزی و یک تساوی را در کارنامه دارد و مقتدرانه بر صدر جدول تکیه زده‌است اما فحاشی برخی هواداران به مهدی طارمی سبب شده تا این بازیکن با روحیه‌ای نه چندان خوب در تمرینات حاضر شود. این در حالیست که روز گذشته سایت خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی بیان کرد که پرسپولیس برای حضور در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا باید به طور ویژه از مهدی طارمی تشکر کند زیرا او ۶ گل به ثمر رسانده و پس از عمر عبدالرحمن در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. اتفاقات روزهای اخیر و بازی حساس پرسپولیس در مقابل الاهلی عربستان سبب شد تا گفت‌وگویی با ضیا عربشاهی انجام دهیم که در ادامه آن‌ را پی می‌گیریم.

 

پرسپولیس امروز در یک دیدار حساس باید در مقابل الاهلی قرار بگیرد. شرایط سرخ‌پوشان را در این دیدار چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس لیگ برتر را خوب شروع کرد و با حضور شجاع خلیل‌زاده، منشا و مصلح نقاط ضعف خود را جبران کرد. این تیم در لیگ‌برتر مقابل سیاه‌جامگان مساوی کرد و به نظر من در آن بازی نتوانست توانایی‌های کامل خود را نشان بدهد با این حال برای حضور در آسیا انگیزه بالایی دارد زیرا مدت‌هاست که هواداران را امیدوار به کسب قهرمانی کرده است. الاهلی حریف قدرتمندی است اما به نظر می‌رسد در بین سایر تیم‌های این مرحله، ضعیف‌ترین آن‌هاست. الاهلی بازیکنان خوبی در اختیار دارد و همان‌طور که در اخبار خواندیم بازیکنان بسیاری را به خدمت گرفته است؛ بازیکنانی که قراردادهای مالی بالایی دارند. من تصور می‌کنم شرایط این تیم برخلاف فصل گذشته است و قدرتمندتر پا به میدان گذاشته است. از این رو سرخ‌پوشان باید تلاش کنند تا حداقل یک امتیاز را از این بازی بگیرند.

 

بازیکنان پرسپولیس توانایی مقابله با بازیکنان جدید الاهلی را دارند؟

پرسپولیس در حال حاضر مشکلی از بابت مهره‌ها ندارد و بازیکنان این تیم بهترین‌های لیگ هستند. من تصور می‌کنم آن‌ها فاکتور جوانی و انگیزه را دارند و می‌توانند روز خوبی را برای تیم رقم بزنند.

 

یکی از اتفاقاتی که سبب شد حاشیه‌های زیادی برای سرخ‌پوشان شکل بگیرد، اعتراض و حتی فحاشی برخی هواداران علیه مهدی طارمی بود. به نظر شما این بازیکن با چنین روحیه‌ای می‌تواند عملکرد درخشان خود را در آسیا تکرار کند؟

مهدی طارمی در روزهای اخیر تحت فشار زیادی قرار گرفته و باید بتواند خود را بازسازی کند. او نباید فراموش کند که در کنار تماشاگران به این جایگاه رسیده است. تماشاگران برد می‌خواهند و در این راه همه بازیکنان را تحت فشار می‌گذارند تا بهترین بازی خود را ارائه دهند. مهدی طارمی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نباید این موضوع را به دید بد نگاه کند. او باید تمام تلاشش را بکند تا پرسپولیس قهرمان آسیا شود و به این ترتیب پاسخ خوبی به منتقدان خود بدهد.

 

هفته قبل برنامه ۹۰ در آنالیزی کامل، ماجرای پاس ندادن بازیکنان به گادوین منشا را بررسی و آن را به طور کامل رد کرد. شما در بازی‌های پرسپولیس چنین اتفاقی را مشاهده کرده‌اید؟

حقیقتا من پیش از برنامه ۹۰ نیز چنین مشکلی را ندیدم و به نظرم برخی شروع به حاشیه‌سازی کردند تا بازیکنان نتوانند تمرکز کافی برای حضور درخشان در دیدارهای لیگ‌برتر داشته باشند. من با توجه به شخصیتی که از بازیکنان سراغ دارم، هرگز چنین اتفاقی را ندیدم و مطمئن هستم صحت ندارد.

 

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس ترجیح می‌دهد در این باره صحبتی نداشته باشد. به نظر شما واکنش سرمربی تیم به شایعاتی از این دست چه باید باشد؟

مربیان اصول مختلفی برای برخورد با متخلفان دارند. فراموش نکنید که برانکو حرفه‌ای گری کرده و صحبتی درباره شایعات مطرح نکرده تا به آن دامن نزند. من درباره برانکو نمی‌توانم نظر بدهم و معتقدم درصورتی که او چنین اتفاقی را لمس می‌کرد، برخورد قاطعی انجام می‌داد اما من اگر مربی این تیم بودم، بازیکنان را جریمه نقدی می‌کردم تا دیگر جرات نکنند در کار مربی دخالت کنند. هرچند باید تاکید کنم برخورد با بازیکنان با توجه به شرایط تیم و بازی‌ها متفاوت است.

 

از این بگذریم و به بازی امروز بازگردیم. پرسپولیس در چهار بازی لیگ به میدان رفته و در بازی سوپرجام نیز حضور داشته است. نقطه ضعف این تیم را در پنج بازی گذشته در چه خطی دیدید که در مقابل الاهلی امکان آسیب رساندن به تیم را داشته باشد؟
پرسپولیس در تحت فشار قراردادن حریفان مشکل دارد. در فصل قبل سرخ‌پوشان قدرت فکر کردن را از حریف می‌گرفتند اما در پنج بازی اخیری که من از این تیم دیدم،‌ مشکل در پرس کردن حریفان دارند. در واقع این موضوع در فصل جدید دامن‌گیر این تیم شده و امیدوارم برانکو هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای آن بیندیشد.

 

آیا مشکل نیمکت ضعیف که فصل گذشته دامن این تیم را گرفته بود، برطرف شده است؟

سرخ‌پوشان در تمام خطوط بازیکنان بزرگی در اختیار دارند. محمد انصاری فصل گذشته در دفاع میانی به میدان می‌رفت زیرا در این ناحیه از زمین،‌ با کمبود بازیکن مواجه بودیم اما در فصل جاری این بازیکن گاهی به عنوان مدافع چپ به میدان می‌رود زیرا در قلب دفاع بازیکنان کافی را به خدمت گرفته‌ایم. همین موضوع نشان می‌دهد سرخ‌پوشان در تمام خطوط بازیکن به اندازه کافی دارند و نباید از این ناحیه متضرر شوند.

 

هواداران به قهرمانی پرسپولیس در آسیا امیدوار باشند؟

باید بازی به بازی پیش برویم. من در ابتدا امیدوارم که پرسپولیس این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. هدف پرسپولیس قهرمانی آسیاست و نباید آن را فراموش کند.

بانک ورزش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=230724

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر