جاسوسی سایبری سیا از همکاران خود در آمریکا

به گزارش افق نیوز/ این فایل های به روزرسان معمولا برای برطرف کردن مشکلاتامنیتی یا فنی برنامه های مختلف توسط شرکت های سازنده عرضه می شوند. اما سیا با آلوده کردن فایل های یادشده تلاش می‌کند تا بی سروصدا به سیستم هایرایانه ای مورد نظر خود دسترسی یابد.

بر اساس افشاگری های جدید ویکی لیکس سیا واکنش تند وخشمگیانه ای در برابر سازمان هایی نشان می دهد که با اهداف آن مخالفت کنند. در صورت عدم همکاری، سیا سوئیچ مرگ نرم افزارهای ارائه شده خود به سازمان های همکار را فعال می کرد و باعث می شد آنها از کار بیفتند. در این صورت چاره ای جز نصب مجدد این نرم افزارها باقی نمی ماند. ولی نرم افزارهای مجددا نصب شده خود حاوی آسیب پذیری های عمدی فعال شده یا backdoor بودند و لذا سیا با این کار عملا از متحدان خود نیز جاسوسی می کرد.

به گفته ویکی لیکس این طرح خطرناک ExpressLane نام دارد و با استفاده از آن می توان اطلاعات بیومتریک کاربران گوشی های هوشمند را هم به سرقت برد. ویکی لیکس مدعی است سیا از این طرح حتی برای جاسوسی از اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا هم استفاده کرده است. سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه سکوت کرده اند.

فارس