2

محب خدایی رسما در گردشگری آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 231186
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱

مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید گردشگری سازمان میراث ‌فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: محب خدایی رسما در گردشگری آغاز به کار کرد

به‌گزارش افق نیوز، در این مراسم که بعد از ظهر امروز برگزار شد، علی‌ اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد معاون سابق گردشگری، محمد محب خدایی معاون جدید گردشگری و سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری این سازمان به سخنرانی پرداختند.

 در این مراسم مونسان با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در دنیای امروز گفت: امروزه از این بخش به‌عنوان صنعت یاد می‌کنند، صنعت گردشگری در پیش‌بینی همه فعالان اقتصادی از دنیای امروز مسیر رشد خود را ادامه خواهد داد. با توجه به تحولاتی که در فناوری صورت گرفته است بسیاری از بخش‌های اقتصادی جابه‌جا می‌شوند یا از بین می‌روند و جای خود را به بخش‌های جدیدی می‌دهند. با رشد فناوری حتی فعالان اقتصادی در آینده پیش‌بینی‌های چندان روشنی برای بخش‌هایی نظیر بیمه‌ها و بانک‌ها که جزو بخش‌های مهم اقتصاد محسوب می‌شوند در نظر نمی‌گیرند اما بخش گردشگری را همچنان بخشی روبه‌رشد می‌دانند.

وی اظهار داشت: کشور ما با وجود همه پتانسیل‌های ذاتی که دارد، دارای رتبه مناسبی در حوزه گردشگری نیست. حتی آمارها در سطح منطقه نشان می‌دهد کشورهایی با هویت‌های محدود، تاریخ محدود و جغرافیای محدودتر در نزدیکی ما ده‌ها برابر بیشتر در زمینه پذیرش گردشگران خارجی موفق هستند و از این صنعت درآمد کلانی کسب می‌کنند. این جای تأسف دارد که کشور ما با این همه ظرفیت نتوانسته جایگاه خود را حتی در سطح منطقه پیدا کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: با دو بال میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی می‌توانیم بخش گردشگری را به پرواز درآوریم و اگر بخش خصوصی و دولت دست به دست هم دهند، این مهم دست یافتنی است.

مونسان تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، اقتصاد گردشگری را ایجاد کنیم و سامان بدهیم و بتوانیم سیاست های دولت در این زمینه را محقق کنیم.

وی افزود: امروزه هر بخشی که خود را به بودجه دولتی گره بزند، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، بنابراین باید مسیر جدیدی را ایجاد کنیم و بخش گردشگری را رونق دهیم تا در بتوانیم در اقتصاد کشور نقش ایفا کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به مقایسه‌ای که بین صنعت گردشگری و درآمدهای صنعت نفت می شود، اظهار داشت: این مقایسه درست است، ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هرچقدر بتواند در حوزه اقتصادی در کشور جایگاه گردشگری را بالا ببرد جدی گرفته می‌شود و در ترازهای بالا قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر این جایگاه ارتقا پیدا کند ما در صدر اولویت‌ها و سیاست‌ها قرار خواهیم گرفت و این سرعت رشد دو چندان خواهد شد.

مونسان در پایان از تدوین یک برنامه عملیاتی برای چهار سال آینده در سازمان تحت ریاستش خبر داد و اعلام کرد: این برنامه تا یک ماه آینده به‌ زودی در اختیار معاونت‌ها و دستگاه‌های برون‌سازمانی قرار خواهد گرفت، از معاونان و مدیران کل نیز خواسته شده تا بر اساس این برنامه‌های بالادستی، برنامه‌های اجرایی خود را تدوین کنند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=231186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر