علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود نوشت: در نشست نماینده پارلمان انگلیس به همراه سفیر و اعضای سفارت این کشور در تهران با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران – انگلیس، سفیر این کشور توضیحاتی را در خصوص موانع اجرایی برای صدور ویزای انگلیس برای اتباع ایرانی ارائه کرد.

وی با اشاره به این که احتمالا سقف بیشتری برای صدور ویزای انگلیس مورد توافق قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مسوول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس هم در این دیدار اعلام کرد در حال حاضر بطور هفتگی ۱۵۰ویزا توسط کنسولگری انگلیس در تهران برای شهروندان ایرانی صادر می ‌شود که با افزایش تعداد پرسنل بخش صدور ویزا ، بزودی صدور ۲۵۰ ویزا در هفته را برای ما امکان‌پذیر می‌کند.

رحیمی با بیان این که فرآیند مجوز افزایش ویزاهای صادره برای اتباع ایرانی در وزارت خارجه انگلیس قبلا طی شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود در مذاکرات کنسولی مهرماه سقف بیشتری برای صدور ویزای انگلیس مورد توافق طرفین قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: محدودیت صدور ویزا برای شهروندان ایرانی توسط بخش کنسولی سفارت انگلیس در تهران باعث شده برخی شهروندان ایرانی درخواست خود را به سفارت انگلیس در کشورهای همسایه ارائه‌ و تقاضای ویزا کنند که این امر مشکلات عدیده ای برای هموطنان‌ مان ایجاد کرده است.

افق نیوز