1

واکنش شدید آنکارا به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان

  • کد خبر : 231239
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه به اظهارات اخیر «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان گفت: «گابریل» به مردم آلمان، مردم ترکیه و مردم جهان دروغ می گوید. وی اصول و آداب دیپلماتیک را نادیده گرفته است.

به گزارش آناتولی، «بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه به اظهارات اخیر «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان واکنش نشان داد.

معاون نخست وزیر ترکیه در این باره گفت: وزیر خارجه یک کشور نباید اطلاعات بی اساس و در اصل دروغ را به افکار عمومی ارائه دهد.

سخنگوی دولت ترکیه ادامه داد: «گابریل» به مردم آلمان، مردم ترکیه و مردم جهان دروغ می گوید. فرد دروغگو نمی تواند وزیر خارجه یک کشور باشد. وی اصول و آداب دیپلماتیک را نادیده گرفته است.

وی که پیشتر وزیر دادگستری ترکیه بود، در ادامه افزود: «زیگمار گابریل» رفتار بی احترامانه ای را در پیش گرفته است. این موضوع برای نشان دادن سطح سیاستمداران آلمان نیز مهم است.

لازم به ذکر است، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز گذشته با انتقاد از سیاست های رئیس جمهور ترکیه گفته بود که این کشور تحت رهبری اردوغان هرگز نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود. واضح است که در چنین شرایطی ترکیه نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود.

این در حالیست که وزیر خارجه آلمان چند روز پیش نیز اعلام کرده بود که طرفداران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همسر او را در محل کارش تهدید کرده اند.

لازم به ذکر است، پس از خودداری آلمان از استرداد نظامیان پناهنده ترکیه ای به این کشور و لغو سخنرانی مقامات آنکارا پیش از همه پرسی تغییر نظام پارلمانی به ریاستی، دولت ترکیه نیز با بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از نظامیان این کشور واقع در پایگاه اینجرلیک در ترکیه مخالفت کرد؛ اقداماتی که روابط بین دو کشور را تیره و تار کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=231239

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر