1

شهردار جدید پایتخت موظف به مهار ساخت‌وسازهای بی‌رویه در منطقه ۲۲

  • کد خبر : 231330
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود شهردار جدید به معضلات منطقه ۲۲ پایتخت، تصریح کرد: بر اساس قواعد شورای عالی شهرسازی و معماری برای منطقه ۲۲ تهران باید این منطقه رصد، ارزیابی و بررسی شود.

 

پروانه مافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص ساماندهی منطقه ۲۲ تهران، گفت: یکی از معضلات شهر و شهرداری فعلی تهران منطقه ۲۲ است که ساخت و سازها در آن بسیار بی ضابطه و خارج از قواعد شهری صورت گرفته لذا کنترل و مهار این مشکلات از مسائل مهم شهردار جدید تهران خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود شهردار جدید به معضلات منطقه ۲۲ پایتخت، تصریح کرد: بر اساس قواعد شورای عالی شهرسازی و معماری برای منطقه ۲۲ تهران باید این منطقه رصد، ارزیابی و بررسی شود.

منطقه۲۲ کریدور ورودی هوای پایتخت است/ سازه‌های غیرمجاز تخریب شود

وی افزود: ساخت وسازهایی بی ضابطه‌ای که مانع ورود و خروج هوای تهران  شده نیز باید تعیین تکلیف و حتی تخریب شود، منطقه۲۲ کریدور ورودی هوای پایتخت است بر همین اساس به لحاظ حساسیت هوای پایتخت باید ورود جدی به این موضوع داشته و ساخت ‌و سازهای غیرمجاز را حتی تخریب کند.

مافی معتقد است: شهرداری باید با هماهنگی شورای عالی شهرسازی و معماری به خوبی معضلات منطقه ۲۲ را بررسی کند، متاسفانه ساخت‌و سازهای بی‌ضابطه سبب بر هم زدن تناسب جمعیتی این منطقه شده به نوعی که امکانات این منطقه با جمعیت آن تناسبی ندارد کما اینکه میزان جمعیت حاضر در این منطقه بیش از برنامه‌های از پیش تعیین شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پراکندگی و بی حساب و کتابی ساخت‌و سازها باید کنترل و به سامان شود، برای این منظور شورای شهر پنجم هم با همکاری شهرداری برای اصلاح وضعیت می‌تواند گام‌های مثبتی بردارد.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح طرح تفصیلی اقدامی سخت و زمان‌بر است، گفت: پیش از اینکه نیاز به اصلاح طرح تفصیلی پایتخت باشد، باید از قوانین موجود برای مهار و کنترل ساخت و ساز در منطقه ۲۲ استفاده کرد تا جمعیت متناسب با امکانات در این منطقه استقرار پیدا کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=231330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر