1

یکی از ماموریت‌های وزارت خارجه انتقال تکنولوژی و صادرات کالا و خدمات است

  • کد خبر : 232328
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

معاون وزیر امور خارجه گفت: در دوران جدید یکی از ماموریت‌هایی که برای وزارت خارجه تعریف کردیم حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

سیدعباس  عراقچی در حاشیه بازدید از شهربازی معارفی آستان قدس رضوی اظهار داشت: توفیقی بود که به صورت غیرمنتظره از این نمایشگاه بازدید کنم و با کار بسیار زیبا و موثری که جوانان و نوجوانان انجام داده‌اند آشنا شوم، در این شهربازی در کنار بازی، فرهنگ و دانایی نیز وجود دارد و در این زمینه خلاء داریم. به نظر من تلاش خوبی در این مجموعه صورت گرفته و از جوانانی که این کار را صورت دادند تشکر می‌کنم.

معاون وزیر امور خارجه بیان کرد: با توجه به شرایطی که فضای مجازی ایجاد کرده جوانان ما ممکن است از اعتقادات فاصله بگیرند و چنین نمایشگاه‌هایی بسیار ارزنده است و از آستان قدس رضوی تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که دستگاه دیپلماسی در زمینه گسترش چنین نمایشگاه‌ها و مفاهیمی در خارج از کشور چه کمکی می‌تواند داشته باشد؟ بیان کرد: در دوران جدید یکی از ماموریت‌هایی که برای وزارت خارجه تعریف کردیم حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است و در اقتصاد مقاومتی تعامل با خارج وجود دارد و یکی از ماموریت‌های ما انتقال تکنولوژی و صادرات کالا و خدمات است و در هر دو رشته، نمایندگی‌های سیاست خارجه ما می‌توانند کمک کنند.

عراقچی افزود: امروز در دنیا شهربازی‌ها تبدیل به یک صنعت شده‌اند چراکه دارای فناوری است و می‌توان این را با تلفیق با فرهنگ خودمان منتقل کرد و صادرات تفکر ایجاد شده به کشورهای اسلامی می‌تواند مدنظر قرار گیرد و حتماً روی این مسئله تأمل خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: البته وزارت امور خارجه در این قبیل موارد تسهیل‌کننده است یعنی دوستان باید ابتدا با موسسات فرهنگی تماس برقرار کنند و ما راه را تسهیل کنیم؛ دوستان ماموریتشان را باید انجام دهند و از وزارت خارجه انتظار تسهیل داشته باشند اما اصل کار توسط نهادهای فرهنگی خودشان باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232328

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر