2

مدیران ناکارآمد را تحمل نمی‌کنیم

  • کد خبر : 232362
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه تنها راه نجات استان همدان جذب سرمایه گذار است گفت: مدیری که توسعه پایدار ندارد و نمی‌تواند کار کند مسوولیت هم نپذیرد.

امیر خجسته  رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بااشاره به اینکه در مقابل مفاسد و زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌ایم، ادامه داد:باید حالت استبداد مدیریتی برداشته شود، از صداوسیما می‌خواهیم جلسات خوب انتقادی در ارتباط با مسوولان برگزار کنند و کسی که نمی تواند کار کند را به چالش بکشند.

وی در ادامه از پیگیری حل مشکل آب در استان خبر داد و گفت: در مجلس نطق تندی در این زمینه داشتم، تأکید کرد: از مسوولان وزارتخانه خواستیم در این زمینه ورود کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقریبا این مسأله تعیین تکلیف شده به طوری که قرار است آب با کیفیت بهتری از استان دیگری به جز پروژه آبرسانی از سد تالوار تأمین شود.

خجسته با بیان اینکه در ایجاد زیرساخت‌های استان به نتایج خوبی رسیده‌ایم، اظهار کرد: با وجود شرایط تحریم کارهای خوبی در استان انجام شده است، برای راه‌اندازی قطار با مشکل ریل مواجه بودیم اما به خاطر عملیاتی شدن آن با فشار و تهدید و استیضاح موضوع را به نتیجه رساندیم.

وی از تلاش برای برقی کردن قطار همدان سخن گفت و افزود: با مسئولان مربوطه رایزنی لازم صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برای قطار قدیمی شده و باید سرعت قطار همدان به ۳۶۰ کیلومتر در ساعت برسد، بیان کرد: احداث ایستگاه درون‌شهری قطار همدان با ریل‌گذاری ۱۵ کیلومتر به سمت شهر قطعی شده و بقیه کارها نیز در دست اقدام است.

وی در خصوص پروژه پتروشیمی ابن سینا گفت: درجلسه‌ای برای تعیین تکلیف پتروشیمی هگمتانه و پتروشیمی ابن سینا بحث و دعوا کردیم، در این جلسه به دست‌اندرکاران این پروژه‌ها اعلام کردیم که ۱۳ سال است دارید بازی می‌کنید، آیا دنبال سهم‌خواهی هستید؟ اما ما اجازه این کار را نمی‌دهیم و موضوع را در مجلس تعیین تکلیف خواهیم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به توانمندی‌ بالای استان همدان در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: چرا باید تبلیغات ما در سطح ملی و بین‌المللی در رکود باشد، از مسوول استان برای این موضوع گلایه‌مندی داشتیم که این گلایه‌مندی گذشت.

خجسته جذب سرمایه‌گذار را یک اصل دانست  و گفت: مسولان استان در جذب سرمایه‌گذار نباید عقب بمانند، نمایندگان و مسولان تا زمانی که هستند باید در این زمینه جدی ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه دهکده توریستی علیصدر باید تقویت شود، غار علیصدر را متعلق به استان دانست وگفت: باید بودجه آن هم در استان باشد، چه بخواهیم چه نخواهیم شاهد ورود توریست به استان هستیم، بنابراین نیازمند مدیران پویا و همراه هستیم، مدیری که فکر توریستی ندارد و بی‌حال است بهتر است که برود و وقت مردم را نگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی هر جا که لازم باشد ورود می‌کنیم، گفت: در موضوع بنیاد شهید ورود کردیم.

خجسته با تأکید بر اینکه مدیری که نمی‌تواند کار کند مسوولیت هم نپذیرد، افزود: اختلاس وقت مردم را چه کسی می‌خواهد جبران کند؟ اختلاس مالی ممکن است با حکم دادگاه برگردانده شود اما اختلاس وقت هیچ گاه قابل برداشت نیست.

وی ادامه داد: ما از رئیس جمهور و مدیران استان خواستیم مدیران کارآمد معرفی کنند در غیر این صورت با آنها برخورد می‌کنیم، در مقابل مدیری که در انجام وظایف خود صادق و دغدغه‌مند نباشد نیز خواهیم ایستاد.

وی با طرح این سئوال که این چه رسمی شده برخی در انتصابات نگاه فامیلی و طایفه‌گرایی دارند، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مجموعه‌هایی بود که با نگاه فامیلی باعث آن اتفاقات ناخوشایند شد به طوری که ۱۳ هزار میلیارد تومان تضامین غیر قابل وصول دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتن یا ماندن استاندار همدان نیز گفت: شهریورماه وضعیت استانداران و بعد از آن مدیران تعیین تکلیف می‌شود که به طور قطع در استان هم تغییر و تحولاتی در حوزه مدیریتی خواهیم داشت.

خجسته در ادامه با بیان اینکه کسانی بوده‌اند که در همدان و تهران تیم انحصاری و پنهان درست کرده بودند، گفت: اگر موضوعی باب میل آنها بود عملی می‌شد و برای شهر تعیین تکلیف می‌کردند در غیر این صورت نیازی به تحقق آن کار نبود، اما خوشبختانه امروز این انحصار و زمین‌خواری شکسته شده است و اینها در استان پذیرش ندارند و قدرتشان هم رو به زوال می‌رود.

وی افزود:در تهران تیم‌هایی هستند که با یک تیمش برخورد کردیم چراکه نمی‌گذارند در استان توسعه پایدار ایجاد شود؛ البته اصحاب رسانه و نمایندگان اجازه نمی‌دهند این اتفاق رخ دهد، دنیا، دنیای دیگری است و دیگر نمی‌توانند عزل و نصب‌ها را انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در رابطه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای پروژه آزادراه ۶۰ امضا جمع کردم و از وضعیت ناتمام ماندن آن انتقاد کردم، گفت: وزیر راه و شهرسازی به همدان آمد و گفت که دو سال دیگر پروژه عملیاتی می‌شود که بعد از صحبت‌های فراوان گفتم که ۱۵ روز دیگر باید پروژه آزادراه به پایان برسد در صورت عدم توانایی استیضاح را انجام می‌دهم که در ادامه وزیر گفت این توانایی وجود دارد.

خجسته به موضوع وزیر کار اشاره کرد و با بیان اینکه بنده از مخالفان وزیر کار بودم و مطالب ۳۰ نفر از مخالفان را نیز جمع کرده بودیم، ادامه داد: موضوع بازنشستگان، کارگران، شستا، هیات مدیره شستا، مدیرعامل شستا مطرح شد و نظرات مخالفان را مطرح کردم و حق مطلب گفته شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232362

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر