به گزارش افق نیوز، تیم ملی فوتبال ایران امشب در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف سوریه رفت و با نتیجه دو بر دو متوقف شد تا با کسب ۲۲ امتیاز به کار خود در مرحله انتخابی پایان بدهد.

رویجی ساتو داور مطرح ژاپنی با کمک های هموطنان خود قضاوت دیدار را برعهده داشت. هرچند تیم ملی ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد اما انگیزه بالای بازیکنان سوریه که مهمترین بازی تاریخ خود را برگزار می کردند سبب شد تا کار برای شاگردان کارلوس کی روش سخت شود. در دقیقه هفتم تیم سوریه فرصتی عالی برای گلزنی به دست آورد که ضربه سر عمر الخریبین را علیرضا بیرانوند به زیبایی مهار کرد.

در دقیقه دوازدهم ضربه آزاد بازیکن سوریه با واکنش ناقص بیرانوند همراه شد و توپ برگشتی را تامر حاج درون دروازه ایران جای داد تا دروازه تیم کشورمان پس از ۱۲ دیدار باز شود. در دقیقه ۲۳ حرکت انفرادی تماشایی اشکان دژاگه و پاس او سبب شد سردار آزمون در فرصت گلزنی قرار بگیرد که این مهاجم جوان به راحتی موقعیت را از دست داد. در ادامه تیم سوریه برای حفظ گل ارزشمند خود به طور کامل به لاک دفاعی رفت و تنها به حرکات پا به توپ عمر السوما در فاز هجومی امید داشت.

در دقیقه ۴۵ کرنرهای پرتعداد ایران ثمر داد و ارسال اشکان دژاگه و ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی به تیر دروازه برخورد کرد و توپ برگشتی را سردار آزمون به راحتی به گل مساوی تبدیل کرد. در سومین دقیقه وقت های تلف شده ضربه آزاد اشکان دژاگه را دروازه بان سوریه مهار کرد و در برگشت مهدی طارمی نتوانست دروازه خالی را باز کند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به اتمام برسد.

در نیمه دوم ایران با حملات بیشتری کار را آغاز کرد تا پایان خوبی در مرحله مقدماتی داشته باشد.در دقیقه ۶۴ پرتاب اوت بلند حاج صفی با تعلل مدافعان میهمان همراه شد تا سردار آزمون گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند. بازیکنان سوریه که توان رسیدن به گل را نداشتند در دقایق پایانی، بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشته و همین امر سبب شد تا کار برای دقایقی به جنجال کشیده شود.

در دقیقه ۹۰ و در حالیکه بازیکنان ایران کار را تمام شده می دانستند، عمر السوما از اشتباه مدافعان ایران استفاده کرد و گل تساوی را به ثمر رساند که این گل سرنوشت تیم راه یافته به پلی آف را تغییر داد و موجب حذف ازبکستان شد.

*ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری(۵۷ عزت الله پورقاز)، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علی کریمی(۴۶ روزبه چشمی)، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(۷۶ وحید امیری)، مهدی طارمی و سردار آزمون.