3

تاج: باید غرور کاذب تیم ملی از بین می رفت/ با توگو بازی می‌کنیم

  • کد خبر : 232559
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم ملی ایران با تیم توگو بازی خواهد کرد، گفت: باید غرور کاذب تیم ملی از بین می رفت که این اتفاق در بازی با سوریه رخ داد.

مهدی تاج بعد از جلسه با کارلوس کی روش گفت: برنامه ها را مرور کردیم. روز هفتم مهرماه در روسیه با توگو بازی می کنیم و سپس به مصاف تیم روسیه خواهیم رفت. تیم های آفریقایی را بررسی کردیم. یکسری از تیم ها درگیر مسابقات هستند ولی توگو حذف شده و چون ۱۳ لژیونر دارد، تیم خوبی برای مسابقه تدارکاتی است.

وی تاکید کرد: هشت بازی تدارکاتی در دستور کار است ولی اینکه چطور کار را جلو ببریم معلوم نیست. ما درخواست بازی ها را مکتوب داریم و باید ببینیم چه مقدار نقدینگی می خواهد.

تاج درباره احتمال بازی با سوئد هم گفت: فقط بازی با توگو و روسیه قطعی شده است. رفتن ما به روسیه خیلی خوب است و با محیط و زمین آشنا می شوند. یکی از بازی ها هم با توگو کشور آفریقایی است که احتمال می رود یکی از تیم های همگروه ما تیم آفریقایی باشد. طبق قوانین فیفا باید در یک قاره بازی کنیم و این موارد را مدنظر قرار داده ایم.

وی در خصوص برنامه استثنایی کی روش و عملی شدن آن گفت: در برنامه استثنایی اگر برنامه ای باشد که امروز به من دادند، دنبال اجرایی کردن آن هستیم. به کی روش گفتم و او هم به من گفت از اتفاقات اخیر ناراحت است. از این اتفاقاتی که افتاده ناراحت است و به آن افتخار نمی کند. ما باید درخواست مکتوب داشته باشیم. پاداش ها از دوره اول آیین نامه دارد و از وقتی آمدم آنرا افزایش دادم. اینکه بعضی ها گفتند فشار آوردند پاداش پرداخت شد، اینطور نبود.  تمام تلاشمان این است که تا بازی بعدی تیم ملی با بازیکنان برای پاداش ها تسویه حساب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره اهانت بازیکنان سوریه به تیم ملی و همچنین مطرح شدن بحث تبانی از سوی بعضی نمایندگان مجلس یادآور شد: پاسخ به این بحث تبانی ها، همین اظهار نظر سوری ها بود. در مرام، فوتبال، کشور، دین ما و حتی کارلوس کی روش بحث تبانی نیست. کاش آنها اطلاعات دقیق پیدا می کردند و بعد بحث تبانی را مطرح می کردند.  آیا ما تا الان در تهران با سوریه مساوی نکرده ایم؟ ما حتی بازی رفت هم با سوریه مساوی کرده بودیم. زمان سرمربیگری ابراهیم زاده و قلعه نویی هم با سوریه به تساوی رسیده بودیم. این بحث ها مطرح نیست.

تاج تصریح کرد: وقتی تیم ملی گل خورد به هم ریخت. به نظرم یک غرور کاذبی هم ایجاد شده بود که باید از بین می رفت. البته از نتیجه مساوی خوشحال نیستم ولی باید توقعات را در حدی که هستیم بیاوریم چون از امروز با تیم های قوی تری روبرو هستیم.

وی همچنین تاکید کرد که از اظهارات سوری ها بعد از بازی با تیم ملی ایران بی اطلاع است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عدم شرکت بازیکنان وسرمربی تیم ملی درجشن صعود گفت: برنامه ما تا قبل از بازی اجرا شد ولی بعد از بازی باید نورافشانی می کردیم که نماینده فیفا به شدت مخالفت کرد. چون در دوره قبل جریمه و محروم شده بودیم و اخطار جدی هم گرفته بودیم، اگر شب گذشته هم نورافشانی می کردیم باید منتظر محرومیت سنگین تری می ماندیم. ما امکان نورافشانی نداشتیم مگر زمانی که اتوبوس سوریه ورزشگاه را ترک می کردیم که دیدیم اینطور دریست نیست.

تاج ادامه داد: کارلوس کی روش هم توضیح داد و گفت با بازیکنانم بعد از بازی ۱۰ دقیقه وسط زمین ایستادم و یک دور افتخار هم زدیم و سپس با نظر مسئولان به رختکن رفتیم. بهتر بود دوستان ما در روابط بین الملل اخطار فیفا و ناظر را زودتر از این جدی می گرفتند. ما یکبار سقف اخطار و جریمه را در بازی با کره جنوبی گرفته بودیم و ریسک نکردیم که یکبار دیگر این حرکت را انجام بدهیم. در بازی با کره جنوبی برگزاری مراسم تاسوعا را ضروری می دانستیم و کار بسیار بسیار خوبی هم کردیم ولی اینجا نورافشانی کار ضروری نبود!

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومانی که وزارت ورزش بابت پاداش برای صعود به جام جهانی داده است به عنوان پاداش ملی پوشان برای برد در هر مسابقه از سوی فدراسیون تقسیم شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد. دو و نیم میلیارد وزارت ورزش بابت پاداش صعود به جام جهانی بوده است. پاداش هر برد و مساوی در مسابقات را فدراسیون فوتبال می دهد و ما آیین نامه را اجرا می کنیم. پاداش صعود را دور قبل هم دولت داد. همان پاداشی است که وزارت ورزش زحمت کشید.

تاج درباره لغو سفرش به آلمان برای دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، گفت: قرار بود ۱۰ روز پیش ما به آلمان برویم تا تفاهمنامه خواهر خواندگی را امضا کنیم ولی ما به آلمانی ها اعلام کردیم که مایلیم شما به ایران بیایید. قرار شد آنها به ایران بیایند و اگر آنها به ایران بیایند بهتر است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است برای بازی تیم ملی ایران با آلمان مذاکره ای شود؟ گفت: در اینباره هم مذاکره می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عدم حضور بانوان در ورزشگاه در جریان بازی ایران و سوریه باوجود خرید بلیت از سوی آنها، اظهار کرد: من و شما هر روز به ورزشگاه می رویم و از واقعیت های موجود خبر داریم. ورزشگاه های ما از نظر ساختاری و فیزیکی آمادگی ورود بانوان را ندارد. بنده پرسیدم حدود ۱۱ نفر از بانوان بلیت خریده بودند که پیامک زدند و بلیتشان را کنسل کردند.

وی همچنین در خصوص اینکه طبقه دوم هم باوجود فروش بلیت به یکباره از سوی فدراسیون رایگان شد، تصریح کرد: همه نوشتند که فدراسیون طبقه دوم را رایگان کرد در حالی که اینطور نبود. اگر این کار را می کردیم باید نامه اش را منتشر می کردیم. ما رفتار جوانمردانه را رعایت کردیم و بخش عمده بلیت ها را اسپانسر متقبل شد. حدود ۳۳ هزار نفر هم بلیت خریده بودند.

تاج در خصوص حضور بانوان سوری در ورزشگاه و پشت در ماندن بانوان ایرانی گفت: ما دو، سه خانم ایرانی هم در جایگاه ویژه داشتیم که یکی از آنها نماینده مجلس و دیگری نایب رئیس بنده بود! یک قوانین بین المللی هم برای تماشاگران خارجی  داریم که باید رعایت کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232559

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر