1

درگیری میان پلیس و معترضان به استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی

  • کد خبر : 232652
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰:۵۷

صدها تن از ساکنان استان «جای آنگ سانگ باک- دو» کره جنوبی در جریان برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه استقرار سامانه موشکی «تاد» در این منطقه با نیروهای پلیس درگیر شدند.

درگیری پلیس و معترضان در کره جنوبی

به گزارش افق نیوز به نقل از راشاتودی، خبرگزاری رسمی یونهاپ گزارش داد که ساکنان استان «جای آنگ سانگ باک- دو» کره جنوبی در اعتراض به استقرار سامانه پدافند موشکی «تاد» در این منطقه، به خیابانها ریختند.

صدها تن از این معترضان در جریان تظاهرات خود با نیروهای پلیس درگیر شدند.

گفتنی است که حدود ۴۰۰ تن از معترضان برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به استقرار این سامانه پدافند موشکی پیشرفته آمریکا در مقابل یک ساختمان دولتی تجمع کردند. این تجمع اعتراضی در مجاورت سایت آتی استقرار سکوهای پرتاب راکت در پایگاه آمریکا در «سئونگ جو»- در حدفاصل ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول- برگزار شد.

در پی تلاش نیروهای پلیس برای متفرق ساختن معترضان، برخی از معترضان زخمی شدند. برخی گزارشها حاکی از آن است که تعدادی از معترضان تلاش کردند تا به این ساختمان دولتی وارد شوند.

این در حالی است که چهار تن از شهروندان کره جنوبی نیز تلاش کردند تا از حصار گرداگرد محل استقرار سامانه تاد عبور کنند. معترضان دستگیر شده نیز برای انجام بازجویی به اداره پلیس منتقل شدند.

این اعتراضات و درگیریها در واکنش به اعلام وزارت دفاع کره جنوبی مبنی بر استقرار آتشبارها تا روز پنج شنبه آغاز شد.

روند استقرار سامانه تاد که به بهانه حراست از نیروهای آمریکا و کره جنوبی در برابر همسایه شمالی این کشور صورت می گیرد، در پی افزایش تهدیدها از جانب پیونگ یانگ سرعت گرفته است.

با این حال، تصمیم برای استقرار این سامانه به رغم اعتراضات طولانی مدت ساکنان روستاهای منطقه و فعالان سیاسی که نگران تشدید بحران در شبه جزیره کره به دلیل استقرار این سامانه هستند، اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232652

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر