طبق اسناد انگلیس تعداد شهدای ۱۷ شهریور بیش از چند صد نفر است

به گزارش افق نیوز،  عزت الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صدا و سیما عصر امروز در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۷ شهریور در میدان شهدای تهران با تاکید بر اینکه یوم الله ۱۷ شهریور حادثه بزرگی در تاریخ انقلاب است گفت: تاریخ رژیم طاغوت به قبل و بعد از ۱۷ شهریور تقسیم می‌شود، زیرا طاغوت در مقابل قیام ملت ایران ایستادگی مسلحانه کرد.

ضرغامی با اشاره به آمار شهدای یوم الله ۱۷ شهریور اظهار داشت: طبق گفته مسئولان انگلیس تعداد شهدای این حادثه به چند صد نفر می‌رسید که البته ما قبل از حادثه یوم الله ۱۷ شهریور در ۲۸ مرداد آتش‌سوزی در سینمای رکس آبادان را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: رژیم شاه در آتش‌سوزی سینما رکس آبادان منافقانه عمل کرد زیرا آنها می‌خواستند آتش‌سوزی سینما رکس آبادان را به گردن نیروهای حزب‌اللهی‌ انداخته و بگویند چون حزب‌اللهی‌ها با سینما مخالف هستند این حادثه را رقم زده اند.

ضرغامی با اشاره به کتاب خاطرات پرویز کامران راجی (سفیر ایران در انگلیس) گفت: راجی در ۲۵ مردادماه با وزیر دارایی شاه یعنی انصاری تماس می‌گیرد و می‌گوید به علی‌حضرت پیام دهید که در مقابل این ناآرامی‌ها سکوت کند و در این بحبوحه حادثه بدی به وجود بیاورد و به انقلابیون نسبت دهد تا زمینه‌ای برای برخورد همه جانبه نظامی با مردم شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شاه زیرکانه و منافقانه به دنبال سلب مسئولیت از کشت و کشتاری بود که در کشور صورت می‌گرفت، اظهار داشت: قیام خونین ۱۷ شهریورماه صف‌آرایی رسمی ارتش شاه مقابل مردم بود و مردم را به رگبار گلوله بستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: آن زمان که بنده رئیس سازمان صداوسیما بودم، تأکید داشتم که تصاویر بیشتری از این قیام خونین به تصویر کشیده شود اما بعضی‌ها اعتراض می‌کردند که این تصاویر حال مردم را بد می‌کند که من به این سخنان اعتقاد نداشتم.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی‌ها مرتب تولید خبر می‌کنند که شاه انسانی رئوف بود و تمایلی به درگیری و نزاع نداشت، گفت: اما من به شما می‌گویم آنها تا جایی که توانستند مردم را کشتند و این کشتار آنها محدود به میدان ژاله نبود بلکه در سراسر کشور خون‌ها ریختند که مردم در بهمن ۵۷ پادگان‌ها را گرفتند و با ارتش شاه جنگیدند.

وی با اظهار تاسف از نسل‌کشی در میانمار بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ که همه حرف از دموکراسی و آزادی و حقوق بشر می‌زنند این صحنه‌ها در میانمار در تاریخ بشر بی‌سابقه است.

ضرغامی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی و دادن جایزه نوبل به سوچی گفت: با این اقدامات از وی یک چهره ملی می‌سازند، اما کسی که صلح نوبل را دریافت کرده در مقابل نسل‌کشی که در کشورش صورت می‌گیرد سکوت کرده است، بنابراین عوام‌فریبی مدعیان حقوق‌بشر برای مردم دنیا دیگر رنگ ندارد.

ضرغامی با تأکید بر اینکه امروز در دنیا دو جریان استکبار و مقاومت وجود دارد،‌ گفت: جریان استکبار به رهبری آمریکا و جریان مقاومت به رهبری ایران امروز در دنیا وجود دارد. آنها می‌خواستند بشاراسد را از سوریه بیرون کنند اما به خاطر قدرت نرمجمهوری اسلامی و مدیریت خوب رهبر معظم انقلاب موفق به رسیدن به این هدف نشدند.