1

ترامپ از پرونده دورزدن تحریم‌های ایران ناراضی است

  • کد خبر : 233226
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

رئیس جمهور ترکیه طی گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مسائل مختلفی از جمله همه‌پرسی کردستان عراق، مسلمانان روهینگیا و پرونده‌های مرتبط با تحریم‌های ایران صحبت کرد.

 

به گزارش افق نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه جمعه شب تاکید کرد اظهارات «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق درباره برگزاری همه‌پرسی بسیار اشتباه است.

اردوغان طی یک سخنرانی تلویزیونی درباره همه‌پرسی جدایی کردستان گفت بارزانی حساسیت ترکیه درباره تمامیت ارضی عراق و وضعیت کرکوک را می‌داند.

به نوشته وبگاه «دیلی صاباح» وی همچنین از برگزاری جلسه شورای امنیت ملی ترکیه برای بررسی همه‌پرسی جدایی کردستان عراق خبر داد.

اردوغان در ادامه افزود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی به وی گفته که از پرونده‌های مطرح شده حول دور زدن تحریم‌های ایران (رضا ضراب و وزیر اقتصاد پیشین ترکیه) ناراضی است و مسئله را بررسی می‌کند.

وی در ادامه درباره بحران میانمار نیز گفت باید چادرهای مدرن و اردوگاه‌های اسکان برای مسلمانان روهینگیایی آواره در بنگلادش تاسیس شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد آنکارا و مسکو به همکاری برای برگرداندن صلح و ثبات به منطقه ادلب در سوریه ادامه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233226

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر