به گزارش افق نیوز، در حالی که چند روز دیگر هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می شود و طبق برنامه تنظیمی رئیس جمهوری کشورمان به همراه وزیر امورخارجه در این نشست حضور خواهند داشت، روز گذشته یک مقام آگاه در وزارت خارجه در گفت وگوی اختصاصی با خراسان از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه خبر داد و گفت: در این نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.
تکذیب دیدار دو جانبه میان ظریف و تیلرسون 
وی همچنین ضمن رد دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در این سفر تصریح کرد : ظریف و تیلرسون برنامه ای برای دیدار دوجانبه ندارند. در همین زمینه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نیز در گفت وگویی با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ظریف در جریان این سفر دیداری با تیلرسون همتای آمریکایی خود خواهد داشت و در این باره از سوی دولت واشنگتن درخواستی مطرح شده است یا نه ؟ تأکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای انجام چنین دیداری در نظر گرفته نشده و تا آن جا که اطلاع دارم چنین در خواستی نیز مطرح نشده است. همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره احتمال دیدار ظریف و تیلرسون در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را تکذیب کرد و گفت: برنامه‌ای برای چنین دیداری وجود ندارد.
 گفتنی است در روزهای اخیر برخی دیپلمات‌های غربی مدعی احتمال گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و آمریکا در نیویورک شده بودند و پایگاه خبری شبکه «العربیه» به نقل از برخی دیپلمات‌های غربی مدعی شد که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا احتمالا نخستین دیدار خود درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام ) را با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و دیگر طرف های  این توافق در هفته آینده در سازمان ملل برگزار خواهد کرد. این دیپلمات‌ها مدعی شده‌اند این نشست که انتظار می‌رود چهارشنبه هفته آینده برگزار شود، میان نمایندگان ایران، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا برگزار خواهد شد و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برعهده خواهد داشت.
برنامه های ظریف در سفر به آمریکا 
وی در ادامه این گفت وگو با بیان این که محمدجواد ظریف در نخستین روزهای هفته پیش رو برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می‌کند، اظهار کرد: وزیرامورخارجه کشورمان بیش از ۱۰ روز در نیویورک خواهد بود و در جریان این سفر، برنامه‌های متعدد و فشرده‌ای برای وی با هدف  رایزنی‌های دیپلماتیک تدارک دیده شده است، همچنین در بخشی از این سفر که همزمان با سفر آقای رئیس جمهور به نیویورک است؛ وزیر امور خارجه، آقای روحانی را در ملاقات‌ها و دیدارهایی که برای ایشان ترتیب داده شده است، همراهی می‌کند و بعد از آن، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظریف با تعداد قابل توجهی از همتایان خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.  این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان این که هیئتی عالی رتبه از وزارت امور خارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کند، گفت: وزیر امور خارجه در این سفر با تعدادی از وزیران خارجه کشورهای همسایه، آسیایی و اروپایی از جمله وزیران خارجه برخی از کشورهای عضو ۱+۵ و همچنین خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اروپا درباره موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین برجام رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.
وی با بیان این که آقای ظریف در این سفر با تعدادی از نخبگان و همچنین اصحاب رسانه‌های معتبر آمریکایی، دیدار و گفت‌وگو می‌کند و در جمع آن ها به تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد پرداخت، بیان کرد: احتمالا ظریف در برخی از اندیشکده‌های مطرح آمریکایی نیز سخنرانی می‌کند که البته جزئیات آن در حال برنامه‌ریزی است.