2

شاید سفارت آمریکا در کوبا را تعطیل کنیم

  • کد خبر : 233350
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

وزیر خارجه آمریکا می گوید با توجه به اینکه برخی کارکنان سفارت این کشور در کوبا به طرز مشکوکی بیمار شده اند، دولت واشنگتن گزینه تعطیلی سفارت را بررسی می کند.

گشایش سفارت آمریکا در کوبا‎

وزیر خارجه آمریکا می گوید با توجه به اینکه برخی کارکنان سفارت این کشور در کوبا به طرز مشکوکی بیمار شده اند، دولت واشنگتن گزینه تعطیلی سفارت را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دولت واشنگتن مشغول بررسی گزینه تعطیلی سفارت آمریکا در کوبا است و دلیل خود را مشکلات جسمانی عنوان می کند که برای ۲۰ نفر از دیپلمات های مستقر در هاوانا پیش آمده است.

در همین رابطه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، گفت: تعطیلی سفارت در حال ارزیابی است. با توجه به آسیب وارد شده به برخی کارمندان سفارت، مسئله بسیار جدی تلقی می شود.

به ادعای آمریکایی ها، این مشکلات جسمانی که دامنه آنها از عوارض مغزی تا مشکلات شنیداری گسترده می شود؛ ناشی از وسیله صوتی است که دولت کوبا برای آسیب رساندن دیپلمات های آمریکایی نصب کرده است.

این در حالی است که دستکم ۲ نفر از کارکنان سفارت کانادا نیز مشکلات جسمانی مشابه ای را گزارش داده اند و همین مسئله باعث شده تا کوبا، کانادا و آمریکا تحقیقاتی را برای روشن شدن علت مسئله آغاز کنند.

در همین حال، دولت هاوانا هر گونه اتهام درباره تعمد در روند آسیب رسانی به کارکنان سفارتخانه های آمریکا و کانادا را رد می کند.

گفتنی است بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا و از سرگیری روابط دیپلماتیک واشنگتن-هاوانا بعد از وقفه ای ۵۰ ساله، از دستاوردهای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا تلقی می شود که البته سرنوشت آن نیز مانند سایر دستاوردهای وی، از زمانی که دونالد ترامپ کلیددار کاخ سفید شده؛ با ابهام همراه بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233350

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر