1

استقلالی‌ها صبور باشند و به منصوریان فرصت بدهند/ کی‌روش و برانکو با هم کنار بیایند

  • کد خبر : 233407
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

پیشکسوت نامدار باشگاه پرسپولیس گفت: بازی با الهلال دیدار بسیار سختی است اما من معتقدم پرسپولیس با عبور از این مرحله می‌تواند قهرمان آسیا شود.

پیشکسوت نامدار باشگاه پرسپولیس گفت: بازی با الهلال دیدار بسیار سختی است اما من معتقدم پرسپولیس با عبور از این مرحله می‌تواند قهرمان آسیا شود.
علی پروین استقلالی‌ها صبور باشند و به منصوریان فرصت بدهند/ کی‌روش و برانکو با هم کنار بیایند

افق نیوز/ علی پروین در خصوص وضعیت تیم پرسپولیس در آستانه حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا، شکست روز گذشته سرخپوشان مقابل پیکان، روزهای بحرانی باشگاه استقلال و همچنین تعامل بین پرسپولیس و تیم ملی صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

 

* پرسپولیس این روزها شرایط خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و این امیدواری به وجود آمده که این تیم بتواند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. نظر شما در خصوص این مسئله چیست؟

 

واقعاً باید به برانکو و شاگردانش دست‌مریزاد گفت چرا که آنها کار بزرگی انجام دادند و من معتقدم که این تیم می‌تواند به فینال لیگ قهرمانان برود. الهلال تیم قوی است اما من پیش‌بینی می‌کنم که پرسپولیس بتواند از این بازی سخت برنده بیرون بیاید. این را بگویم که نمی‌شود خیلی راحت گفت که می‌توان الهلال را شکست داد چرا که آنها هم تیم مطرح و ریشه‌داری هستند و بازیکنان نباید این تیم را به هیچ عنوان دست کم بگیرند.

 

* موضوعی که نگران کننده است این است که فشردگی بازی‌های پرسپولیس زیاد است به طور مثال آنها شب گذشته با پیکان بازی کردند، روز پنجشنبه در اصفهان باید با سپاهان دیدار کنند و روز سه‌شنبه هفته آینده باید به مصاف الهلال بروند. این فشردگی به نظر شما کار را سخت نمی‌کند؟

 

قطعاً همینطور است و کار برانکو و بازیکنانش خیلی سخت است، فکر می‌کنم برای همین مسئله بود که برانکو شب گذشته به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت داد چون او می‌خواست بازیکنانش استراحت کنند. به هر حال خستگی روی بدن بازیکنان تأثیر می‌گذارد و شاید یکی از دلایلی که بازیکنان پرسپولیس شب گذشته خوب بازی نکردند همین مسئله خستگی آنها بوده است.

 

* بازی با پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ به هر حال باختن برای پرسپولیس در این شرایط خیلی اتفاق خوبی نیست.

 

در همه جای دنیا هر تیمی چند بازی خوب که انجام می‌دهد یک بازی بد هم دارد، دیروز پرسپولیس مقابل پیکان خوب بازی نکرد باید بگویم که این پیکان بود که خیلی خوب بازی کرد. البته برانکو ارنج تیمش را تغییر داده بود چرا که می‌خواست بازیکنانش برای بازی با سپاهان و الهلال استراحت کنند. هرچند که من به آنها می‌گویم که لیگ را هم نباید دست کم بگیرند.

 

* به نظر شما پرسپولیس توانایی قهرمانی در آسیا را دارد؟

 

فکر می‌کنم برانکو و بازیکنانش بتوانند قهرمان آسیا شوند. چند بازیکن خوب به تیم اضافه شده و نباید کسی فکر کند باخت به پیکان چیزی از توانایی‌های پرسپولیس کم کرد. به هر حال فوتبال همین است و برد و باخت وجود دارد اما من فکر می‌کنم ان‌شاالله اگر الهلال را شکست دهیم و به فینال برویم می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

 

* شما به عنوان مربی بارها مقابل الهلال قرار گرفته‌اید، فکر می‌کنید تیم الهلال فعلی چقدر نسبت به آن تیمی که مقابل آن قرار می‌گرفتید قدرتمند است؟

 

الهلال فعلی تیم قدرتمندی است اما با آن تیمی که مقابل ما قرار می‌گرفت فرق می‌کند و به نظرم آن الهلال قوی‌تر بود هرچند که از نام الهلال نباید بی‌تفاوت گذشت. آنها مثل پرسپولیس و استقلال تیم ریشه‌دار و با اصالتی هستند که هر سال در مسابقات آسیایی نتایج خوبی می‌گیرند به همین دلیل معتقدم که این تیم را نباید دست کم گرفت و امیدوارم بازیکنان پرسپولیس در بازی رفت و برگشت بتوانند این تیم را شکست دهند.

 

* بنا به دلایلی که می‌دانید پرسپولیس نتوانست از تیم‌های عربستانی در تهران پذیرایی کند و این موضوع به نوعی به ضرر برانکو و شاگردانش شد.

 

خب مطمئناً اگر پرسپولیس در تهران از میهمانانش میزبانی می‌کرد شرایط خیلی فرق می‌کرد و قبل از هر بازی می‌توانستیم امتیازات کامل را به نام پرسپولیس بنویسیم. باید قبول کرد که عرب‌ها از تماشاگران ایرانی می‌ترسند و وقتی به ورزشگاه آزادی می‌آیند و ۱۰۰ هزار تماشاگر را می‌بینند دست و پایشان می‌لرزد اما این هم از بدشانسی پرسپولیس بود که تا اینجای کار نتوانسته از میزبانی‌اش استفاده درست و حسابی کند. با همین شرایط فکر می‌کنم پرسپولیس توانایی عبور از الهلال را دارد.

 

* عملکرد گادوین منشا بازیکن جدید پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

به نظر من منشا بازیکن خوبی است اما هنوز خیلی با تیم جا نیفتاده و نیاز به هماهنگی‌های بیشتر دارد. پرسپولیس چند بازیکن جدید امسال جذب کرده که همگی آنها بازیکنان خوبی هستند. به نظر من آنها بیشتر لازم است کنار هم بازی کنند تا به آمادگی کامل برسند.

 

* این روزها تیم پارس جنوبی جم همراه با مهدی تارتار نتایج فوق‌العاده‌ای در لیگ گرفته و به عنوان یکی از شاگردان شما قطعاً از موفقیت‌هایش خوشحال هستید.

 

دقیقاً همینطور است. او تیم خیلی خوبی آماده کرده هرچند که در ابتدای لیگ همه می‌گفتند آنها یک جرقه هستند و بعد از هفته دوم به رده‌های پایین‌تر سقوط می‌کنند اما تارتار کاری کرد کارستان و با یک مشت جوان گمنام و بی‌ادعا تا اینجای لیگ شاهکار کرده است. باید به تارتار و شاگردانش احسنت بگویم چرا که تیم خوبی ساختند و امیدوارم این شرایط را ادامه دهند. من از موفقیت شاگردانم خوشحال می‌شوم و الان هم چند نفر از آنها در لیگ سرکار هستند که برای همه آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

* یکی دیگر از شاگردان شما به نام علیرضا منصوریان این روزها در استقلال شرایط خوبی ندارد و حتی صحبت از برکناری احتمالی او هم به گوش می‌رسد، در این‌باره چه صحبتی دارید؟

 

به نظر من استقلال بازیکنان خوبی دارد و باید به این تیم فرصت داد. هواداران استقلال صبور باشند و طاقتشان را بالاتر ببرند. این تیم هیأت مدیره و مدیرعامل دارد و باید به این مجموعه اعتماد کرد. سال قبل هم استقلال همین شرایط را داشت اما با یک برد وضعیتش خوب شد.

 

* یعنی به نظر شما به علیرضا منصوریان باید فرصت داد؟

 

بله، قطعاً. باید به منصوریان فرصت بدهند و هواداران استقلال باید صبورتر باشند، قطعاً وقتی استقلال و پرسپولیس قوی‌تر باشند فوتبال ملی ما هم قوی‌تر خواهند بود و این به سود فوتبال ایران است.

 

* خبری هم منتشر شد مبنی بر اینکه شما در یک اقدام خداپسندانه قصد دارید اتومبیلی را برای کمک به نیازمندان در مشهد به مزایده بگذارید.

 

یک مراسم خیریه در مشهد قرار است برگزار شود و من هم یک اتومبیل هدیه دادم تا به نفع این مرکز خیریه به مزایده گذاشته شود. شاید خودم به مشهد بروم تا در این مراسم حضور پیدا کنم.

 

* تیم ملی به جام جهانی رفت اما کارلوس کی‌روش هنوز انتقاداتی به مسائل سخت‌افزاری دارد.

 

ببینید من کاری به این دعواها ندارد اما باید یک راه حلی باشد تا این مشکلات برطرف شود. باید تیم ملی تأمین شود. یعنی چه که کی‌روش باید برای پول، زمین، گرمکن و … بنالد؟ ما راحت به جام جهانی رفتیم و باید خواسته‌های کی‌روش را فراهم کنند. کی‌روش امکانات و بازی‌های تدارکاتی می‌خواهد و نباید فقط دلخوش به این باشیم که به جام جهانی رفته‌ایم، باید به این نگاه کنیم که یک پله بالاتر برویم.

 

* یعنی به اعتقاد شما اگر تدارکات تیم ملی خوب باشد می‌توانیم از گروهمان در جام جهانی صعود کنیم؟

 

مطمئناً اگر تدارکات خوب باشد این اتفاق می‌افتد. ما باید یک تدارکات خوب داشته باشیم و با تیم‌های اروپایی بزرگ و گردن کلفت بازی کنیم. بجز یک دوره، در هر دوره‌ای که به جام جهانی رفتیم چهارم شدیم و نباید فقط به این مسئله دل خوش کنیم. مطمئناً تیم ملی می‌تواند به مراحل بعد صعود کند اما باید پشتیبانی خوبی از این تیم انجام شود.

 

* باز هم نگرانی‌هایی به وجود آمده مبنی براینکه تداخل برنامه‌های تیم ملی و پرسپولیس باعث اختلافات بین کی‌روش و برانکو شود.

 

من می‌گویم که این دو نفر باید با هم کنار بیایند. هم برانکو حق دارد و هم کی‌روش. به هر حال هم تیم ملی برای مملکت مهم است و هم اینکه پرسپولیس به مرحله بالایی در آسیا رسیده و باید از هر دو تیم محافظت شود. به نظرم این دو نفر جلسه‌ای بگذارند و با هم کنار بیایند تا اختلافی هم به وجود نیاید.

 

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233407

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر