1

پشت پرده صحنه‌آرایی همه‌پرسی در کردستان عراق

  • کد خبر : 233826
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

شبکه دولتی بی‌بی‌سی در قالب تحلیل، آرزو کرد که چالش و التهاب اخیر در کردستان عراق به مرزهای ایران و افغانستان و بلوچستان نیز سرایت کند.

در حالی که برخی محافل می‌کوشند ماجرای اخیر را محدود به کردستان کنند، سایت شبکه دولتی انگلیس پیش‌بینی (آرزو) کرده که این موج تجزیه‌طلبی تا مرزهای افغانستان برود!  مفهوم دیگر این سخن، پیگیری رویای شکست‌خورده و بر باد رفته‌ای است که مثلث صهیونیسم مسیحی (انگلیس، آمریکا و اسرائیل) از سال ۲۰۰۱ با قشون‌کشی به منطقه و اعلان طرح خاورمیانه جدید رونمایی کردند.

 

در نقشه‌های منتشره از این طرح تجزیه کشورهای اسلامی پاکستان، افغانستان، عراق، ایران، ترکیه و حتی عربستان دیده می‌شود. طبق این نقشه، صهیونیسم مسیحی مایل بودند کشورهای جعلی نظیر کردستان، آذربایجان، بلوچستان و… تأسیس کنند و به تضعیف کشورهای اسلامی که تهدیدی برای رژیم جعلی اسرائیل و آمریکا و انگلیس محسوب می‌شوند بپردازند.

 

گفتنی است رژیم استعماری انگلیس، بنیانگذار این قبیل طرح‌های تجزیه‌طلبانه در آسیاست؛ چنان‌که علیه قدرت‌های بزرگی نظیر ایران و عثمانی در طول قرن‌های ۱۹ و ۲۰ انجام شد. تبدیل ایران بزرگ به ایرانستان، از جمله نقشه‌های شومی بود که در طول ۲ قرن اخیر صورت گرفت و موجب جدایی هرات (افغانستان فعلی)، بخش‌هایی از عراق و بحرین از ایران شد.

 

شبکه دولتی بی‌بی‌سی در قالب تحلیل، آرزو کرد که چالش و التهاب اخیر در کردستان عراق به مرزهای ایران و افغانستان و بلوچستان نیز سرایت کند. بی‌بی‌سی نوشت: استقلال‌خواهی در کردستان، می‌تواند بر جمعیت افغانستان و پاکستان و ایران هم اثر بگذارد.

 

یادآور می‌شود پس از شکست فاز اصلی نقشه خاورمیانه بزرگ در افغانستان و عراق، صهیونیسم مسیحی اقدام به برپایی فتنه سرطانی داعش در سوریه و عراق کرد که این فتنه ۶-۷ سال به طول انجامید. اکنون که شیشه عمر داعش شکسته و هفته‌های پایانی عمر خود را می‌گذراند، فتنه در کردستان عراق نوعی تقلای ناشی از هزیمت صهیونیسم مسیحی در دو فاز اصلی نقشه خاورمیانه جدید ارزیابی می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر