1

“موشک ۱۳ متری خرمشهر” با سرجنگی ۱۸۰۰ کیلویی قابلیت هدف‌گیری چندین هدف را دارد

  • کد خبر : 233829
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، طول موشک خرمشهر را ۱۳ متر اعلام کرد.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان سازمان فرودگاه‌های کشور در فرودگاه مهرآباد طی سخنانی اظهار داشت: خوب است به جای برگزاری اینگونه مراسمات مروری بر گذشته انجام دهیم. در کنار منابع و ثروت‌های‌مان تاریخ و به‌ویژه دفاع مقدس یکی از نمونه‌های بی‌نظیر این منابع است که هم‌اکنون می‌توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: به فاصله مدت کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد جنگ تحمیلی بودیم که یک طرف آن ایران است که هنوز پایه‌های نظام تشکیل شده در آن استحکام لازم را ندارد همچنین ارتش ایران دارای وضعیتی است که فرماندهان آن یا فرار کرده‌اند یا اخراج شده‌اند. سپاه پاسداران هم از نیروی آموزش دیده خاصی برخوردار نبود.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در آن زمان با وجود رئیس جمهوری مانند بنی‌صدر اوضاع خوبی بر کشور حاکم نبود و به قول فوتبالیست‌ها ما سه بر صفر عقب بودیم. اما در آن سوی معرکه ارتش عراق تا بن دندان مسلح بود و در شروع جنگ پشتیبانی‌ها از صدام بی نظیر بود. اعراب منطقه، شوروی، کشورهای اروپایی و‌ آمریکا کاملا از عراق حمایت می‌کردند و در ادامه خود آمریکا نیز مستقیما وارد عمل شد و هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی ما را مورد هدف قرار داد.

فرمانده نیروی هوایی سپاه خاطر نشان کرد: در طول جنگ هواپیماهای u2 جاسوسی و ماهواره‌های آمریکایی اطلاعات لازم را در اختیار صدام قرار می‌دادند اما در انتهای جنگ شاهد آن بودیم که علی‌رغم تمام این پشتیبانی‌ها حتی یک متر از خاک کشور جدا نشد و دشمن به هیچ یک از خواسته‌هایش نرسید.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ، عناصر معمولی سپاه بودند که جنگ را اداره می‌کردند خاطر نشان کرد: در انتهای جنگ سازمان سپاه گسترش پیدا کرده و صاحب لشکرها و یگانهای متعدد بود. همچنین سپاه توانست تا انتهای جنگ یگان‌های موشکی، توپخانه، زرهی و یگان‌های پیاده با استفاده از غنائم ارتش عراق تشکیل دهد.

حاجی‌زاده افزود: ارتشی با شرایط نه چندان خوب وارد جنگ شد در آخر جنگ یک ارتش آبدیده شده بود و دارای متخصصان متعدد در حوزه‌های مختلف بود. در طول دوران دفاع مقدس با نگاه جهادی و بکارگیری نیروهای با ایمان و اقتدا به رهبری حضرت امام تهدید جنگ به یک فرصت تبدیل شد. این روش یک ثروت است و می‌شود با استفاده از آن سایر مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه این نگاه با پایان جنگ در نیروهای مسلح پایان نیافت تصریح کرد: اگر امروز می‌بینید در حوزه‌های نظامی به توانمندی رسیدیم به طوری که هر سال چندین دستاورد در سطح جهانی داریم این ظرفیت حاصل همین روحیه است که در سپاه حفظ شده است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید طهرانی‌مقدم گفت: ایشان می‌فرمودند جنگ تمام شده ولی باید خودمان را تجهیز کنیم که اگر اسرائیل یا آمریکا خواستند از پایگاههای دوردست به ما حمله کنند به آنها دسترسی داشته باشیم. روز پایان جنگ روز آغاز کار شهید طهرانی‌مقدم بود و اینکه ما توانستیم برد موشک‌های‌مان را به تدریج به ۲ هزار کیلومتر برسانیم از جمله دستاوردهای این شهید است.

فرمانده نیروی هوایی سپاه با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر اظهار داشت: این موشک دارای طول ۱۳ متر و سر جنگی به وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم با قابلیت هدفگیری چندین هدف است.

حاجی‌زاده تاکید کرد: ما وقتی شیطنت آمریکایی‌ها را مرور می‌کنیم می‌بینیم که این کارها هنوز ادامه دارد. زمانی که داعش به عراق و سوریه حمله کرد آمریکایی‌ها گفتند جنگ با داعش ۳۰ سال طول می‌کشد و ما شاهد بودیم که داعش در مقابل دیدگان آمریکا هر جنایتی انجام داد و آنها ساکت بودند. شاهد بودیم که ستون تانکرهای نفت عراق توسط داعش به فروش می‌رسید و آمریکایی‌ها هم حتی یک بار آنها را نزدند و سر سوزنی نیز اطلاعات در اختیار عراقی‌ها قرار ندادند.

وی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها اراده می‌کردند ظرف ۳ ماه تمام فرماندهان داعش را نابود می‌کردند گفت: آنها اقدامات داعش را می‌دیدند اما هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دادند و اگر سپاه پاسداران با محوریت نیروی قدس اقدامی انجام نمی‌داد جنگ با داعش ۳۰ سال طول می‌کشید.

وی ادامه داد: امروز آنچه ما را تهدید می‌کند جنگ نیست چرا که هم توان دفاعی خوبی داریم و هم اوضاع دشمن را رصد می‌کنیم چند روز پیش شنیدیم ناو هواپیمابر آمریکایی به پهپاد ما هشدار می‌دهد و ما دیدم که پهپادی در آسمان نداریم این نشان از آن دارد که دشمن واقعا ترسیده و توهم او را فرا گرفته است. زمانی که آمریکایی‌ها از خلیج فارس عبور می‌کنند ترس همه وجود آنها را می‌گیرد و بی‌جهت مرتب هشدار می‌دهند.

حاجی‌زاده افزود: آنچه که امروز برای کشور خطر محسوب می‌شود تفرقه و بیکاری تحت تاثیر عملیات روانی دشمن است استفاده نکردن از نیروهای انقلابی و استفاده از نیروهای غربی و نیزعدم توجه به فرمایشات رهبری برای ما خطر دارد و هیچ کدام از اینها بیرونی نیست.

حاجی‌زاده تاکید کرد: دژ مستحکم کشور ما مانند مثلثی است که قاعده آن مردم هستند ضلع دوم آن رهبری و ضلع سوم آن نیروهای مسلح هستند حال دشمن برای اینکه به این دژ آسیب بزند کاری می‌کند تا بتواند به این مثلث حمله کند جنگ‌های اعتقادی علیه کشور ما از مصادیقی است که مردم را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز توان ما هزاران برابر بیشتر از دوران دفاع مقدس است افزود: توان دشمن ما نیز هزاران بار ضعیف‌تر از زمان جنگ شده است ما در نیروهای مسلح به واسطه اطلاعات بسیاری که داریم وضعیت دشمن را رصد می‌کنیم و شاهد هستیم آنها علیرغم داشتن ابزار و وسایل زیاد انگیزه و شجاعت کمی دارند.

وی ادامه داد: ما نباید با اشتباه گرفتن اهداف جای دوست و دشمن را عوض کنیم و نباید اولویت‌بندی‌های کشور را اشتباه بگیریم. امروز همه کشور از همه جناح‌ها مبنا را به تقویت بنیه دفاعی خصوصا موشکی قرار داده‌اند. ما در اصول نظام با هم اختلافی نداریم و معتقدیم توان موشکی قدرت کل نظام است و همگی می‌بایست از این توانمندی دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: ما یادمان نرفته که مردم در زمان جنگ فریاد می‌زدند موشک جواب موشک و همچنین یادمان نرفته حمله‌های وحشیانه دشمن به شهرهای ما باعث بوجود آمدن روزهای سختی برای ما شد لذا باید کاری بکنیم تا بتوانیم در روزهای سختی جواب خواسته‌های مردم را بدهیم تا خجل نشویم. توسعه موشکی کشور بعد از تهدید دشمن چند برابر شتاب گرفته با این تفاوت که امروز حمایت همه اقشار را داریم و تنها نیستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز توان موشکی کشور ما از ایده تا محصول کاملا داخلی است و در این بخش‌ها هیچ موردی نداریم که بومی نباشد. همچنین در حوزه‌های پدافندی نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و در حوزه‌های بمب‌های هوشمند و پهپادها نیز در سطح جهانی هستیم و باز هم اعلام می‌کنیم در حوزه‌های مهندسی، راهسازی و سایر حوزه‌ها آمادگی کمک به بخش‌های دولتی را داریم و پیشنهاد می‌کنیم که آنها حداقل یک بار این موضوع را امتحان کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر