2

بارزانی “خیانتکار” است/ تحریم کنیم کردها گرسنه می‌مانند / همه گزینه‌ها روی میز است

  • کد خبر : 233876
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) موضع ضد ترکیه‌ای برلین تا پیش از انتخابات اخیر آلمان را محکوم کرده و گفت: آلمان نخواهد توانست بعد از انتخابات اخیر دولتی را به راحتی تشکیل دهد.

اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) موضع ضد ترکیه‌ای برلین تا پیش از انتخابات اخیر آلمان را محکوم کرده و گفت: آلمان نخواهد توانست بعد از انتخابات اخیر دولتی را به راحتی تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان اظهار داشت: منتظر باشید و ببینید که آنها نخواهند توانست دولتشان را تشکیل دهند. دست‌کم این کار برای آنها دو ماه طول خواهد کشید.

وی در این رابطه به وضعیت هلند اشاره کرده و گفت: هلند نیز به ما حمله کرد و هنوز که هنوز است آنها نتوانستند دولتی را تشکیل دهند.

همچنین اردوغان با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عراق هشدار داد که همه گزینه‌های ترکیه اعم از تدابیر اقتصادی تا تدابیر نظامی هوایی و زمینی در پاسخ به این همه‌پرسی روی میز هستند.

اردوغان در سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه گفت: ترکیه هرگز در استفاده از ابزارهای تحت اختیارش در صورت مسدود شدن جاده صلح تردید نخواهد کرد.

او اظهار امیدواری کرد که دولت کردستان عراق سر عقل بیاید.

اردوغان، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان را متهم به “خیانتکاری” به دلیل اجرای طرح همه‌پرسی استقلال کرده و هشدار داد: کردهای عراق اگر ترکیه جلوی عبور کامیون‌های آنها از مرز را بگیرد دچار قحطی خواهند شد.

وی افزود: ما تا آخرین لحظه هم انتظار نداشتیم بارزانی مرتکب اشتباهی نظیر برگزاری همه‌پرسی استقلال شود اما ظاهرا ما اشتباه می‌کردیم. این تصمیم که برای برگزاری همه‌پرسی که بدون هیچگونه مشورتی اتخاذ شد خیانت محسوب می‌شود.

اردوغان به بارزانی نسبت به هر گونه اصرار برای دست یابی به استقلال بعد از همه پرسی اخیر هشدار داده و گفت، چنین اقدامی خطر یک “جنگ قومی” را برای منطقه در پی خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: اگر مسعود بارزانی و دولت کردستان عراق هر چه زودتر از این اشتباهشان پا پس نکشند، نام آنها در تاریخ با شرمساری به عنوان کسانی که منطقه را به یک جنگ قومی و فرقه ای کشاندند، باقی خواهد ماند.

اردوغان از بارزانی خواست از “ماجراجویی که تنها می تواند یک پایان سیاه را رقم بزند دست بردارد”.

وی خاطر نشان کرد: در دنیا چه کسی استقلال شما را به رسمیت خواهد شناخت؟ اسرائیل! اما نظر اسرائیل نظر بقیه جهان نیست.

اردوغان به بارزانی هشدار داد، حمایت اسرائیل از کردستان کافی نیست.

وی افزود: شما باید بدانید که تکان دادن پرچم اسرائیل شما را نجات نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233876

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر