1

شهید حججی نماد تفکر و دیپلماسی انقلابی

  • کد خبر : 233967
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۰۰

شهید «حججی» به‌عنوان «عصاره‌الشهدای انقلاب» در یک کلمه نماد «دیپلماسی انقلابی» است که دستگاه دیپلماسی کشور را به خروج از دیپلماسی تقلیدی غرب و بازگشت به دیپلماسی انقلاب فرا می‌خواند.

خبرگزاری فارس: شهید حججی نماد تفکر و دیپلماسی انقلابی

روزنامه «جوان» در یادداشتی از «سیدعبدالله متولیان» نوشت:

۱ – شهدای کربلا بدون استثنا منحصر به فرد و یگانه هستند: وجود نازنین حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بدیلی در عالم خلقت ندارد، ماه منیر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام بی‌همتاست، اشبه‌الناس برسول‌الله حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام یگانه است و… یاران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام (حبیب، زهیر، بریر، عون، جون و… ) نیز در طول تاریخ همتا ندارند.
۲ – انقلاب اسلامی ایران در عصر تحجر و انحطاط و ظلمات اخلاقی بشریت، تلألوی فرهنگ عاشورایی و نوید بازگشت و الحاق به کاروان کربلا و ادامه راه نیمه تمام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و مقدمه‌  ظهور منجی عالم بشریت حضرت قائم آل محمد(عج) است.
۳ – جمهوری اسلامی ایران با شور اسلام انقلابی و تمسک به فرهنگ علوی و فاطمی و حسینی علم مبارزه با کفر و شرک و ظلم و بیداد ستمگران و چپاولگران و نظام سلطه را در چهار دهه گذشته بر دوش کشیده و از حنجره حضرت روح‌الله فریاد برآورده است: «البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران امریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می‌گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می‌کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسول الله- صلی الله علیه و آله و سلم- را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود از گسترش باج‌خواهی و مصونیت کارگزاران امریکایی، حتی اگر با مبارزه قهرآمیز هم شده باشد، جلوگیری می‌کنیم. ان‌شاء‌الله»
۴ – انقلاب اسلامی ایران در طول نهضت کربلا و شهدای ما همگی در امتداد خط سرخ شهادت وفرهنگ کهن ایران امتداد خط سفید صلح و مردم قهرمان ما و به‌ویژه خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز نیز امتداد خط سبز ایثار و از خود گذشتگی بوده و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نمادی از امتزاج و قرابت این سه فرهنگ ناب (شهادت، صلح، ایثار) است.
۵ – نظام سلطه برای فریب و ترساندن مردم جهان و هموار کردن راه سلطه و چپاول قهرمانان دروغین و جعلی همچون «سوپرمن»، «بتمن»، «اسپایدر من»، «آیرون من»، «آرنولد» و… را تولید و از طریق پروپاگاندا و هنر رسانه به جهانیان عرضه می‌کند اما نظام اسلامی ایران هزاران هزار سردار همچون سردار سلیمانی دارد که هر یک برای گرفتن خواب از چشم حرامیان و ویران ساختن کاخ ستمگران و مستکبران کافی است و در جمع سرداران و ابرقهرمانان سرزمین شیران، سردار سلیمانی یک نشانه و نماد فرماندهی مؤمنانه و انقلابی مبتنی بر شجاعت، بصیرت، نشاط و… است. جمهوری اسلامی ایران با سردار سلیمانی ضمن الگوسازی فرماندهی انقلابی برای کشورها و ملت‌های دربند، سوپرمن‌های خیالی و پوشالین شیطان بزرگ را به چالش ‌ و اوج توانمندی خود را به رخ نظام سلطه کشیده است.
۶ – شهدای عزیز و بزرگوار انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۴۲ تا شهدای انقلاب اسلامی، تا شهدای جنگ تحمیلی، تا شهدای ترور، تا جنگ نرم، تا شهدای مدافع حرم و… همه و همه در اوج عزت و عظمت و ارزش هستند اما در پیشگاه هدایت و لطف پروردگار و از باب «مَن کانَ یُریدُ العِزَّهَ فَلِلَّهِ العِزَّهُ جَمیعًا ‌إِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالعَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُهُ‌»(سوره فاطر آیه ۱۰) شهید عزیز حججی در پناه حکمت پروردگار نماد عزتمندی شهدایی است که در عمق استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دفاع از مستضعفین و اسلام و تاختن به محور «عبری- عربی- غربی» و مثلث شرارت و چپاولگری را به اهتزاز در آورده و پایه‌های نظام سلطه را به لرزه درآورده‌اند.
نگاه شهید حججی نماد «دیپلماسی تحقیر دشمن»، گام‌های مصمم و استوارش نشانه «دیپلماسی صلابت و استقامت»، اتمام حجتش با خانواده فریادگر «دیپلماسی بصیرت محور»، بدن بی سرش نماد «دیپلماسی شجاعت»، محل شهادتش پیام‌آور «دیپلماسی جهان‌شمول»، تشییع جنازه‌اش نشانه «دیپلماسی مردم محور» و اخلاصش نماد «دیپلماسی خدامحوری» است. شهید حججی خلاصه و عصاره فرهنگ شهادت طلبی و عطر دل‌انگیز همه گل‌های بوستان شهادت در نظام اسلامی ماست. این شهید فرزانه به‌عنوان «عصاره‌الشهدای انقلاب» در یک کلمه نماد «دیپلماسی انقلابی» است که دستگاه دیپلماسی کشور را به خروج از دیپلماسی تقلیدی غرب (که دستاوردی جز سازش و تحقیر و تکمیل پازل نظام سلطه در پی ندارد) و بازگشت به دیپلماسی انقلاب فرا می‌خواند.
وقایع و رخدادهای پساداعش و تلاش برای ایجاد سرطان دیگری در منطقه بلازده‌ غرب آسیا تحت عنوان کردستان مستقل و آزاد به خوبی نشان می‌دهد که بحث از تعامل با شبطان بزرگ و دشمن غربی خامی ساده لوحانه‌ای بیش نبوده و محور شرارت «غربی‌- عبری» و یهود و نصاری به حکم کریمه قرآن: «وَ لَن تَرْضَى عَنکَ الْیهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» (سوره بقره آیه ۱۲۰) به کمتر از نابودی تفکر انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پذیرش تابعیت محض نظام سلطه راضی نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=233967

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر