3

آمریکا نمی‌تواند ایران مستقل را تحمل کند/واشنگتن لحظه‌ای از تلاش برای ضربه به ایران غافل نیست

  • کد خبر : 234369
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۳۶

سیاستمدار برجسته آمریکا در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: «ایران با سرنگون ساختن دیکتاتور دست نشانده واشنگتن اقدام غیرقابل بخششی را از دید دولتمردان آمریکا انجام داد.»

سیاستمدار برجسته آمریکا در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: «ایران با سرنگون ساختن دیکتاتور دست نشانده واشنگتن اقدام غیرقابل بخششی را از دید دولتمردان آمریکا انجام داد.»
«نوام چامسکی» سیاستمدار برجسته و زبانشناس مشهور آمریکایی در گفت‌‌وگو با وبگاه «تام دیسپچ» درباره دلایل خصومت آمریکا و رژیم اسرائیل با ایران گفت: «آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند یک نیروی مستقل را در منطقه تحمل کنند. ایران مجهز به توان بازدارنده هسته‌ای نیز برای کشورهای سرکش که می خواهند در سراسر خاورمیانه طغیان نمایند، غیر قابل پذیرش است.»
به گزارش افق نیوز / چامسکی در توضیح خود ادامه داد: «اما مورد دیگر درباره ایران این است که این کشور به‌ خاطر سرنگون ساختن دیکتاتوری که واشنگتن در پی کودتای نظامی سال ۱۹۵۳ در این کشور بر سر قدرت آورد، قابل بخش نیست. این کودتا نظام پارلمانی ایران و اعتقاد غیرقابل پذیرش از سوی آمریکا مبنی بر حق خود در بکارگیری منابع طبیعی را نابود ساخت.»
این کارشناس آمریکایی با تاکید بر این‌که دولت آمریکا در ۶ دهه گذشته بندرت روزی را بدون تلاش برای ضربه زدن به ایرانی‌ها سپری کرده است، ادامه داد: «بعد از کودتای سال ۱۹۵۳ دیکتاتوری که سازمان عفو بین‌الملل او را یکی از ناقضان برجسته حقوق بشر نام نهاده بود، با حمایت آمریکا قدرت گرفت.»
«بلافاصله پس از سرنگونی دیکتاتور ایران، “صدام حسین” رئیس جمهور وقت عراق با حمایت آمریکا به ایران حمله کرد و این البته مورد کوچکی نبود. در این جنگ صدها هزار ایرانی کشته شده و بسیاری نیز توسط سلاح‌های شیمیایی از بین رفتند. حمایت‌های “رونالد ریگان” رئیس جمهور وقت آمریکا از دوستش صدام، بسیار شدید بود و حتی  زمان‌ که عراق به کشتی آمریکایی «یو اس اس استارک» حمله کرد و ۳۷ ملوان آمریکایی را کشت تنها با هشدار ناچیز آمریکا مواجه شد. ریگان همچنین در پی مقصر شناختن ایران بابت حمله شیمیایی صدام حسین به کردهای عراق بود. سرانجام آمریکا به طور مستقیم در جنگ ایران و عراق دخالت کرد که منجر به بروز موارد ناخوشایندی برای ایران شد.»
«پس از آن نیز “جورج دابلیو بوش” دیگر رئیس جمهور آمریکا مهندسان هسته‌ای عراق را برای آموزش‌های پیشرفته در زمینه تولید سلاح های اتمی به آمریکا دعوت کرد که تهدیدی فوق‌العاده برای ایران بود.»
چامسکی در خاتمه با تاکید بر تداوم خصومت‌های آمریکا با ایران اظهار داشت: «البته واشنگتن به عنوان عامل اصلی در پشت اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران قرار گرفته که تاکنون نیز این مسیر ادامه یافته است.»
منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر