1

عده‌ای نمی‌خواهند حقیقت آشکار شود

  • کد خبر : 234371
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۴۲

عملکرد حضرت زینب(س) را می توان در دو بخش پیش از شهادت امام حسین (ع) واسارت اهل بیت(ع) ارزیابی کرد زیرا ایشان در شب عاشورا محکم و استوار در کنار دیگر زنان به انجام وظایف خود مشغول بودند اما بعد از اسارت زنان و کودکان را سرپرستی کردند و موجب خوار شدن دشمن شدند.

افق نیوز/تولیت آستان قدس رضوی گفت: نیاز امروز جامعه انقلابی گری است که با الگو گیری از حضرت زینب(س) محقق می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجتماع رهروان زینبی که در امامزاده یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه برگزار شد اظهارکرد: نقش زنان در جامعه بسیار مهم است که دلیل این موضوع را می توان در همراه کردن زنان و کودکان با غافله کربلا و خطبه های حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا عنوان کرد.

وی افزود: یزیدیان تلاش کردند با کشتن اباعبدالله(ع) ویاران باوفایشان نامی از عاشورا بر جای نگذارند حال آنکه نمی دانستند این واقعه شروع نهضت عاشورا خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: قرآن کریم بر صبر و استقامت تاکید دارد که این مهم در حضرت زینب(س) متجلی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عملکرد حضرت زینب(س) را می توان در دو بخش پیش از شهادت امام حسین (ع) واسارت اهل بیت(ع) ارزیابی کرد زیرا ایشان در شب عاشورا محکم و استوار در کنار دیگر زنان به انجام وظایف خود مشغول بودند اما بعد از اسارت زنان و کودکان را سرپرستی کردند و موجب خوار شدن دشمن شدند.

رئیسی خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل باقی ماندن فرهنگ عاشورا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند به صورتی که حضرت زین العابدین(ع)تا پایان عمر بر واقعه عاشورا اشک ریختند و در اربعین به زیارت قبر مطهر سید الشهدا(ع) می رفتند.

وی تاکید کرد: ما نیز امروز برای زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا کام نوزادانمان را با خاک کربلا باز می کنیم و زیارت عاشورا می خوانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز نیز در دنیا رویایی یزیدیان و جبهه مظلومان ادامه دارد زیرا عده ای نمی خواهند حقیقت آشکار شود و در این میان وظیفه مظلومان این است که با الگو گیری از حضرت زینب (س) در مقابل آنها بیاستند.

رئیسی گفت: در این میان انقلاب اسلامی ایران امتداد راهبردی عاشوراست که باعث بیداری مسلمانان در کشور های یمن، بحرین، لبنان و حتی برخی از کشورهای افریقایی شده است و حرف های اخیر رئیس جمهور آمریکا نشان از موفقیت تفکر انقلاب اسلامی و درماندگی دشمنان دارد.

وی تاکید کرد: در داخل کشور نیز برای حل مشکلات نیاز به انقلابی گری داریم که با پیروی از حضرت زینب(س) حاصل می شود و زنان ما نیز می توانند با الگو گیری از این بزرگوار در عرصه های مختلف اجتماعی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234371

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر